Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » system tworzenia mieszanki paliwowej Volvo 66 (31, 36) » tworzenie mieszanki Volvo 66 (31, 36) » sonda Volvo 66 (31, 36)

sonda do VOLVO 66 (31, 36)

wybierz typ samochodu VOLVO 66 (31, 36):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba przewodów 4
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 3165143342336
cena brutto:
53.00 zł
 Kup
nr EAN 3165142704784
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
nr EAN 3165143081600
Jakość OE
Wymiar gwintu M18x1.5
Długość przewodu [mm] 750
Ilość biegunów 4
Masa [g] 100
nr EAN 8717613018415
Moment dokręcenia do [Nm] 22
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
Oznaczenie koloru niebieski
nr EAN 8001063909608
cena brutto:
40.00 zł
 Kup
Ciśnienie od [kPa] 17
ciśnienie do [kPa] 105
Napięcie wyjściowe od [V] 0,25
Napięcie wyjściowe do [V] 4,75
nr EAN 5907558580365
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Sonda lambda ogrzewana
Liczba przewodów 4
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 5907558527124
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Sonda lambda ogrzewana
Liczba przewodów 4
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Złącze / klema w razie potrzeby dopasować złącze
nr EAN 5907558527155
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Ilość biegunów 3
Strona zabudowy Obudowa przepustnicy
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Ilość biegunów 3
dla numeru OE 1563 J4
Średnica [mm] 12
Ciężar [kg] 0,03
nr EAN 3276422556037
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Ilość biegunów 2
Oznaczenie koloru brązowy
Ciężar [kg] 0,03813
nr EAN 4046001433832
Ilość biegunów 2
Kolor obudowy zielony
Oznaczenie koloru żółty
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Ciężar [kg] 0,02
nr EAN 4062375047352
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.