Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » zawieszenie i amortyzacja Alfa Romeo 147 (937_) » sprężyny zawieszenia Alfa Romeo 147 (937_)

sprężyny zawieszenia do ALFA ROMEO 147 (937_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO 147 (937_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 329
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm] 150
Grubość 1 [mm] 11,5
nr EAN 4260426622743
Zestaw sprężyn Pro-Kit 4 sztuki Alfa-Romeo 147 (937)
z certyfikatem TUV
dla pojazdów bez systemu poziomującego
Obciążenie osi przedniej do [kg] : 1040
Obciążenie osi tylnej do [kg] : 980
Zestaw sprężyn Sportline 4 sztuki Alfa-Romeo 147 (937)
z certyfikatem TUV
dla pojazdów bez systemu poziomującego
Obciążenie osi przedniej do [kg] : 1040
Obciążenie osi tylnej do [kg] : 980
Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 329
średnica zewnętrzna [mm] 150
Grubość [mm] 11,5
nr EAN 8052553402956
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,54
Grubość 1 [mm] 11,5
średnica zewnętrzna [mm] 150
Długość [mm] 329
nr EAN 4909500611722
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr F
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,59
Grubość 1 [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 119
Długość [mm] 392
nr EAN 4909500618622
cena brutto:
125.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410092940
cena brutto:
92.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410087229
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410092940
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Grubość 1 [mm] 11,5
średnica zewnętrzna [mm] 150
Długość [mm] 329
nr EAN 5900427365919
Strona zabudowyOś tylna
Długość [mm]329
Projekt resoraSprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm]150
Długość [mm] 343
Ciężar [kg] 1,800
średnica zewnętrzna [mm] 152
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 86
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 129
Liczba zwojów 4,5
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 11,5
nr EAN 5412096209772
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy