Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » sprężyny zawieszenia Renault GRAND SCÉNIC II (JM0/1_)

sprężyny zawieszenia do RENAULT GRAND SCÉNIC II (JM0/1_)

wybierz typ samochodu RENAULT GRAND SCÉNIC II (JM0/1_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,15
Grubość 1 [mm] 12,8
średnica zewnętrzna [mm] 152
Długość [mm] 388
nr EAN 4909500616543
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,08
Grubość 1 [mm] 11,8
średnica zewnętrzna [mm] 103
Długość [mm] 370
nr EAN 4909500599709
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4909500914663
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410105572
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4035034
nr EAN 5901159271578
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410105657
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410105572
Strona zabudowy Oś tylna
Wersja wzmocniona 
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410112716
Długość [mm] 367
Ciężar [kg] 2,600
średnica zewnętrzna [mm] 156
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 103
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 105
Liczba zwojów 5
Długość opakowania [cm] 55
Szerokość opakowania [cm] 17,9
Wysokość opakowania [cm] 18
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 13,0
nr EAN 5412096224157
Długość [mm] 372
Ciężar [kg] 2,200
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 46
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 76
Liczba zwojów 9
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 16,7
Wysokość opakowania [cm] 16,8
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 11,8
nr EAN 5412096241987
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
Parametr CC
Średnica [mm] 13,5
Długość [mm] 366
średnica zewnętrzna [mm] 161
nr EAN 4013872713745
Megane Scenic II typ JM 1,4-1,6 06.03-2009 przód Grand Scenic van 1,6 16V 04.04-05.09 przód
Ilość sprzedażna = 2
Ilość w opakowaniu = 2
Zamiennik: 8200304218
Numer dostawcy: YS-CS0074
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy