
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 393 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 153 |
| Grubość 1 [mm] | 13,3 |
| nr EAN | 4260646550130 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 325 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
| Grubość 1 [mm] | 11,5 |
| nr EAN | 4260646550031 |

| Średnica wewnętrzna [mm] | 14,30 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 63,50 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 0,1 |
| nr EAN | 4027816371656 |

| parzyste numery artykułów | 47578 |
| Grubość [mm] | 40,0 |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 45,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 82,0 |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| Strona zabudowy | na dole |
| Ciężar [kg] | 0,06 |
| nr EAN | 4027816475743 |

| parzyste numery artykułów | 47574 |
| Grubość [mm] | 23,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 79,0 |
| Materiał | Tworzywo sztuczne |
| Materiał | Guma |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,04 |
| nr EAN | 4027816475781 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 393 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 153 |
| Grubość [mm] | 13,25 |
| nr EAN | 8052553362786 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 325 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
| Grubość [mm] | 11,5 |
| nr EAN | 8052553423531 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,65 |
| Grubość 1 [mm] | 13,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 153 |
| Długość [mm] | 393 |
| nr EAN | 4909500856529 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,850 |
| Grubość 1 [mm] | 11,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
| Długość [mm] | 325 |
| nr EAN | 4549762023248 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410116028 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410128960 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410116028 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410128960 |

| Średnica wewnętrzna [mm] | 14,30 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 63,50 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5900427598133 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| nr EAN | 5900427590281 |


| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4040074169698 |

| Ciężar [kg] | 2,400 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| nr EAN | 5412096410321 |

| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 388 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
| Średnica [mm] | 12,75 |
| nr EAN | 4013872824342 |

| Parametr | E |
| Długość [mm] | 333 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 109 |
| Średnica [mm] | 11,25 |
| nr EAN | 4013872860494 |

| Strona zabudowy | góra |
| Materiał | PU (poliuretan) |
| Wymagana ilość | 2 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakładką ze smarem |
| nr EAN | 5902275103071 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 0,1 |
| nr EAN | 4046001598333 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025