
| Długość [mm] | 374 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 113 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 164 |
| nr EAN | 4260426622903 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,29 |
| Grubość 1 [mm] | 13,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 162 |
| Długość [mm] | 340 |
| nr EAN | 4909500554128 |

| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 675 |
| Liczba zębów 1 | 26 |
| Liczba zębów 2 | 27 |
| Ciężar brutto [kg] | 2,600 |
| Ciężar netto [g] | 2500 |
| nr EAN | 5902048005830 |

| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 675 |
| Liczba zębów 1 | 26 |
| Liczba zębów 2 | 27 |
| Ciężar brutto [kg] | 2,610 |
| Ciężar netto [g] | 2515 |
| nr EAN | 5902048005847 |

| Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
| Strona zabudowy | z tyłu |
| Długość [mm] | 580 |
| Liczba zębów 1 | 31 |
| Liczba zębów 2 | 30 |
| Ciężar brutto [kg] | 2,000 |
| Ciężar netto [g] | 2000 |
| nr EAN | 5902048005854 |

| Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
| Strona zabudowy | z tyłu |
| Liczba zębów 1 | 31 |
| Liczba zębów 2 | 30 |
| Długość [mm] | 580 |
| Ciężar brutto [kg] | 2,000 |
| Ciężar netto [g] | 2000 |
| nr EAN | 5902048005861 |


Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025