Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » zawieszenie i amortyzacja Chevrolet ASTRO Standard Passenger Van » sprężyny zawieszenia Chevrolet ASTRO Standard Passenger Van

sprężyny zawieszenia do CHEVROLET ASTRO Standard Passenger Van

wybierz typ samochodu CHEVROLET ASTRO Standard Passenger Van:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów z zawieszeniem standardowym
Parametr AB
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,77
Grubość 1 [mm] 13
średnica zewnętrzna [mm] 148
Długość [mm] 424
nr EAN 4909500604649
Długość [mm] 359
Ciężar [kg] 3,600
średnica zewnętrzna [mm] 128
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 99
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 99
Liczba zwojów 8,1
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,4
Wysokość opakowania [cm] 15
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 14,0
nr EAN 5412096295492
Długość [mm] 432
Ciężar [kg] 3,300
średnica zewnętrzna [mm] 149
Liczba zwojów 6,5
parzyste numery artykułów SP3070
Długość opakowania [cm] 55
Szerokość opakowania [cm] 18
Wysokość opakowania [cm] 18
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 13,3
nr EAN 5412096198649
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy