Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4025258737696 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4025258744540 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258744793 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4025258790424 |
Masa [g] | 78 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 4251475100313 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4251475102379 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Podwozie | dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia |
nr EAN | 4260471911007 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 350 |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
Grubość 1 [mm] | 11,3 |
nr EAN | 4260471911366 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Zawieszenie | Dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 11,2 |
Długość [mm] | 345 |
Liczba zwojów | 7,7 |
EAN | 4050278049283 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Zawieszenie | Dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 12,2 |
Długość [mm] | 340 |
Liczba zwojów | 5,4 |
EAN | 4050278078566 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 343 |
średnica zewnętrzna [mm] | 140,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 12,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 103,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 105,0 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 1,7 |
dla numeru OE | 1K0 411 105 AK |
Zamiana tylko w parach | |
nr EAN | 4027816378242 |
Długość [mm] | 351 |
średnica zewnętrzna [mm] | 111,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 11,5 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Ciężar [kg] | 1,82 |
Zamiana tylko w parach | |
dla numeru OE | 1K0 511 115 BC |
nr EAN | 4027816468578 |
Długość [mm] | 318 |
średnica zewnętrzna [mm] | 108,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 12,0 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Ciężar [kg] | 1,930 |
dla numeru OE | 1K0 511 115 BR |
Zamiana tylko w parach | |
nr EAN | 4027816469605 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 8052553384115 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Średnica [mm] | 11,2 |
Długość 1 [mm] | 352 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 111 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 1,74 |
Grubość 1 [mm] | 11,3 |
średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
Długość [mm] | 350 |
nr EAN | 4909500617588 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 1,93 |
Grubość 1 [mm] | 12 |
średnica zewnętrzna [mm] | 108 |
Długość [mm] | 318 |
nr EAN | 4909500811320 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Podwozie | dla pojazdów bez wzmocnionego zawieszenia |
nr EAN | 4909500588062 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410091240 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410090915 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Numer seryjny | 4026507 |
nr EAN | 5901159213028 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Numer seryjny | 4030012 |
nr EAN | 5901159213035 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Numer seryjny | K4030014 |
nr EAN | 5901159241793 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410091240 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Wersja wzmocniona | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410093855 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410090915 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 5900427369689 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Wersja wzmocniona | |
nr EAN | 5900427370883 |
Strona zabudowy | góra |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
Rodzaj łożyskowania | Poduszka gumowa |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
nr EAN | 5901655201840 |
Masa [g] | 78 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 5902659713575 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Długość [mm] | 345 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 364 |
średnica zewnętrzna [mm] | 118 |
Długość [mm] | 344 |
średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
Długość [mm] | 308 |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
Średnica drutu [mm] | 12 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Zamiana tylko w parach | |
Wymagana ilość | 2 |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 4040074050385 |
Długość [mm] | 339 |
Ciężar [kg] | 2,000 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
Długość opakowania [cm] | 43 |
Szerokość opakowania [cm] | 15 |
Wysokość opakowania [cm] | 15 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 12,25 |
nr EAN | 5412096533372 |
Długość [mm] | 343 |
Ciężar [kg] | 2,050 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
Długość opakowania [cm] | 43 |
Szerokość opakowania [cm] | 15 |
Wysokość opakowania [cm] | 15 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 11,50 |
nr EAN | 5412096533396 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 344 |
średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
Średnica [mm] | 11,25 |
nr EAN | 4013872475179 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 350 |
średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
Średnica [mm] | 11,25 |
nr EAN | 4013872475186 |
Parametr | CC-SL |
Długość [mm] | 345 |
Średnica [mm] | 11,75 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
nr EAN | 4013872475148 |
Parametr | CC-SL |
Długość [mm] | 349 |
średnica zewnętrzna [mm] | 138 |
Średnica [mm] | 12 |
nr EAN | 4013872781164 |
Parametr | CC-SL |
Długość [mm] | 308 |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
Średnica [mm] | 12,25 |
nr EAN | 4013872799152 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 364 |
średnica zewnętrzna [mm] | 118 |
Średnica [mm] | 12 |
nr EAN | 4013872781850 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 381 |
średnica zewnętrzna [mm] | 114 |
Średnica [mm] | 12 |
nr EAN | 4013872783335 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 336 |
średnica zewnętrzna [mm] | 120 |
Średnica [mm] | 12,4 |
nr EAN | 4013872785605 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 326 |
średnica zewnętrzna [mm] | 120 |
Średnica [mm] | 12 |
nr EAN | 4013872848478 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025