
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 4260603174751 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 411 |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 130 |
| Grubość 1 [mm] | 12 |
| nr EAN | 4260646550055 |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 13,2 |
| Długość [mm] | 410 |
| Liczba zwojów | 6,0 |
| EAN | 4050278078986 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Średnica wewnętrzna [mm] | 14,30 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 63,50 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 0,1 |
| nr EAN | 4027816371656 |

| Długość [mm] | 380 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 131,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 13,0 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Ciężar [kg] | 2,6 |
| Zamiana tylko w parach | |
| dla numeru OE | 5102.R6 |
| nr EAN | 4027816472612 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 411 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 130 |
| Grubość [mm] | 12 |
| nr EAN | 8052553413549 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 380 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 131 |
| Grubość [mm] | 13 |
| nr EAN | 8052553428185 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica [mm] | 13,5 |
| Długość 1 [mm] | 412 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 165 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,26 |
| Grubość 1 [mm] | 12 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 130 |
| Długość [mm] | 411 |
| nr EAN | 4909500855423 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | AC |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,6 |
| Grubość 1 [mm] | 13 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 131 |
| Długość [mm] | 380 |
| nr EAN | 4909500855508 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 4549762028168 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410115946 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410117230 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410117315 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410115946 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410117230 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Wersja wzmocniona | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410117797 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5900427365667 |

| Średnica wewnętrzna [mm] | 14,30 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 63,50 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 5900427598133 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| nr EAN | 5900427588462 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 4040074169698 |

| Ciężar [kg] | 2,600 |
| Długość opakowania [cm] | 55,7 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,9 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 11,99 |
| nr EAN | 5412096359453 |

| Ciężar [kg] | 2,800 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,99 |
| nr EAN | 5412096359460 |

| Długość [mm] | 412 |
| Ciężar [kg] | 3,110 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 165 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 18 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 13,25 |
| nr EAN | 5412096734342 |

| Masa [g] | 53 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica wewnętrzna [mm] | 14,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 63,5 |
| nr EAN | 8038103476165 |

| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 414 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 167 |
| Średnica [mm] | 13,25 |
| nr EAN | 4013872825103 |

| Parametr | AC |
| Długość [mm] | 402 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 130 |
| Średnica [mm] | 13 |
| nr EAN | 4013872824663 |

| Parametr | AC |
| Długość [mm] | 391 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 131 |
| Średnica [mm] | 13 |
| nr EAN | 4013872824670 |

| Strona zabudowy | góra |
| Materiał | PU (poliuretan) |
| Wymagana ilość | 2 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakładką ze smarem |
| nr EAN | 5902275103071 |

Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025