
| nr EAN | 4260426622873 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 325 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 164 |
| Grubość 1 [mm] | 16 |
| nr EAN | 4260603175086 |


| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Zawieszenie | Dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 16,0 |
| Długość [mm] | 329 |
| Liczba zwojów | 6,6 |
| EAN | 4050278049276 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Zawieszenie | Dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 16,0 |
| Długość [mm] | 375 |
| Liczba zwojów | 5,0 |
| EAN | 4050278078894 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Zawieszenie | Dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Wersja wzmocniona | |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 18,0 |
| Długość [mm] | 335 |
| Liczba zwojów | 7,5 |
| EAN | 4050278079396 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Opcja wyposażenia | Incl Comfort Suspen. |
| Zawieszenie | Dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 15,0 |
| Długość [mm] | 410 |
| Liczba zwojów | 5,2 |
| EAN | 4050278103688 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 15,5 |
| Długość [mm] | 360 |
| Liczba zwojów | 5,3 |
| EAN | 4050278110266 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica [mm] | 15,5 |
| Długość 1 [mm] | 388 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 183 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 16,2 |
| Długość 1 [mm] | 325 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 166 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 3,68 |
| Grubość 1 [mm] | 16 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 181 |
| Długość [mm] | 374 |
| nr EAN | 4909500663141 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Parametr | MB |
| Ciężar [kg] | 4,05 |
| Średnica 1 [mm] | 9,8 |
| Średnica 2 [mm] | 16,75 |
| Średnica 3 [mm] | 9,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 165 |
| Długość [mm] | 379 |
| nr EAN | 4909500797907 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Parametr | E |
| Ciężar [kg] | 3,94 |
| Grubość 1 [mm] | 16 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 164 |
| Długość [mm] | 325 |
| nr EAN | 4909500792520 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Parametr | E |
| Ciężar [kg] | 6 |
| Grubość 1 [mm] | 18 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 165 |
| Długość [mm] | 325 |
| nr EAN | 4909500792544 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 7394410100614 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 7394410100621 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410100607 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów w wersji z komfortowym zawieszeniem |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 7394410134978 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | 4031126 |
| nr EAN | 5901159223621 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | 4031150 |
| nr EAN | 5901159213127 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410100607 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 7394410100614 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 7394410100621 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 7394410132417 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Opcja wyposażenia | Incl Comfort Suspen. |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410134961 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| Podwozie | dla pojazdów w wersji z komfortowym zawieszeniem |
| Podwozie | dla pojazdów bez zawieszenia sportowego |
| nr EAN | 7394410134978 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5900427368026 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5900427368033 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Wersja wzmocniona | |
| nr EAN | 5900427368057 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | D |
| Długość [mm] | 389 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 160 |
| Średnica 3 [mm] | 9,93 |
| Średnica 2 [mm] | 15,24 |
| Średnica 1 [mm] | 9,94 |
| nr EAN | 5903766340845 |


| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074042922 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074038413 |

| Ciężar [kg] | 4,200 |
| Kod koloru | OE: 60 (red) |
| Kod koloru | OE: 61(blue) |
| Długość opakowania [cm] | 57,3 |
| Szerokość opakowania [cm] | 20,4 |
| Wysokość opakowania [cm] | 20,4 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 16,15 |
| nr EAN | 5412096242229 |

| Ciężar [kg] | 4,700 |
| Projekt resora | miniblok |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
| Długość opakowania [cm] | 55,7 |
| Szerokość opakowania [cm] | 17,9 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 17 |
| nr EAN | 5412096242236 |

| Długość [mm] | 326 |
| Ciężar [kg] | 4,320 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 161 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 18 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 16,00 |
| nr EAN | 5412096534102 |

| Długość [mm] | 386 |
| Ciężar [kg] | 4,060 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 183 |
| Kod koloru | OE: 60 (red) |
| Kod koloru | OE: 61(blue) |
| Długość opakowania [cm] | 50 |
| Szerokość opakowania [cm] | 18,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18,5 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 15,50 |
| nr EAN | 5412096734205 |

| Parametr | CC-SL |
| Średnica [mm] | 16,2 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 185 |
| Długość [mm] | 373 |
| nr EAN | 4013872692033 |

| Parametr | D |
| Długość [mm] | 370 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 166 |
| Średnica 2 [mm] | 16,95 |
| Średnica 3 [mm] | 9,35 |
| Średnica 1 [mm] | 9,3 |
| nr EAN | 4013872696369 |

| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 411 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 171 |
| Średnica [mm] | 15 |
| nr EAN | 4013872825189 |

| Parametr | CC-SL |
| średnica zewnętrzna [mm] | 171 |
| Średnica [mm] | 15,5 |
| Długość [mm] | 361 |
| nr EAN | 4013872825196 |

| Parametr | D |
| Długość [mm] | 389 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 160 |
| Średnica 3 [mm] | 9,93 |
| Średnica 2 [mm] | 15,24 |
| Średnica 1 [mm] | 9,94 |
| nr EAN | 4013872824724 |

| Parametr | D |
| Średnica 2 [mm] | 15,78 |
| Średnica 3 [mm] | 9,81 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 160 |
| Średnica 1 [mm] | 9,8 |
| Długość [mm] | 362 |
| nr EAN | 4013872824731 |

Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025