Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258567675 |
Grubość [mm] | 25,0 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 12,0 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 18,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 79,0 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Rozmiar klucza | 21 |
Materiał | Guma |
Materiał | Aluminium |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 0,16 |
nr EAN | 4027816149415 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 0,12 |
nr EAN | 4054224032145 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
nr EAN | 7394410089735 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
nr EAN | 7394410015529 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Długość [mm] | 226 |
Ciężar [kg] | 2,200 |
Projekt resora | miniblok |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 41 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 41 |
Liczba zwojów | 6,9 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Średnica drutu od [mm] | 9 |
Średnica drutu do [mm] | 12,95 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
nr EAN | 5412096210402 |
Długość [mm] | 391 |
Ciężar [kg] | 2,200 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 101 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 120 |
Liczba zwojów | 5,5 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 12,0 |
nr EAN | 5412096282515 |
Długość [mm] | 220 |
Ciężar [kg] | 1,990 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 131 |
Liczba zwojów | 6,5 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,8 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,7 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 12,80 |
nr EAN | 5412096533846 |
Długość [mm] | 371 |
Ciężar [kg] | 2,200 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 147 |
Długość opakowania [cm] | 43 |
Szerokość opakowania [cm] | 15 |
Wysokość opakowania [cm] | 15 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 12,00 |
nr EAN | 5412096537523 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025