Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4025258764050 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4260646550017 |
parzyste numery artykułów | 47578 |
Grubość [mm] | 40,0 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 45,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 82,0 |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
Strona zabudowy | na dole |
Ciężar [kg] | 0,06 |
nr EAN | 4027816475743 |
parzyste numery artykułów | 47574 |
Grubość [mm] | 23,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 79,0 |
Materiał | Tworzywo sztuczne |
Materiał | Guma |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa |
Strona zabudowy | góra |
Ciężar [kg] | 0,04 |
nr EAN | 4027816475781 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 8052553375502 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 8052553423449 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4909500946602 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4549762023187 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 4549762023200 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410098768 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Wersja wzmocniona | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410112938 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410121183 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410098768 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410121183 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 5901655218961 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 4040074169698 |
Długość [mm] | 332 |
Ciężar [kg] | 1,620 |
średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
Liczba zwojów | 6,8 |
Długość opakowania [cm] | 41,2 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,8 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 10,75 |
nr EAN | 5412096743757 |
Parametr | CC-SL |
Długość [mm] | 432 |
średnica zewnętrzna [mm] | 153 |
Średnica [mm] | 12,25 |
nr EAN | 4013872824298 |
Parametr | CC-SL |
Długość [mm] | 380 |
średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
Średnica [mm] | 12,5 |
nr EAN | 4013872824328 |
Parametr | E |
Długość [mm] | 333 |
średnica zewnętrzna [mm] | 109 |
Średnica [mm] | 11,25 |
nr EAN | 4013872860494 |
Strona zabudowy | góra |
Materiał | PU (poliuretan) |
Wymagana ilość | 2 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakładką ze smarem |
nr EAN | 5902275103071 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025