Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » zawieszenie i amortyzacja Citroën JUMPY I (U6U_) » sprężyny zawieszenia Citroën JUMPY I (U6U_)

sprężyny zawieszenia do CITROËN JUMPY I (U6U_)

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPY I (U6U_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica [mm] 13,25
Długość 1 [mm] 415
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 134
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 3,85
Grubość 1 [mm] 14,3
średnica zewnętrzna [mm] 136
Długość [mm] 394
nr EAN 4909500596784
cena brutto:
107.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410087434
Strona zabudowyOś tylna
Długość [mm]394
Projekt resoraSprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm]136
Długość [mm] 397
Ciężar [kg] 4,000
średnica zewnętrzna [mm] 135
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 107
Liczba zwojów 8,5
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 14,3
nr EAN 5412096196805
Długość [mm] 420
Ciężar [kg] 3,900
średnica zewnętrzna [mm] 140
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 61
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 114
Liczba zwojów 8,5
Długość opakowania [cm] 55
Szerokość opakowania [cm] 17,9
Wysokość opakowania [cm] 18
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 13,5
nr EAN 5412096196898
cena brutto:
232.00 zł
 Kup
Parametr AC
średnica zewnętrzna [mm] 135
Długość [mm] 402
Średnica [mm] 14,25
nr EAN 4013872379361
cena brutto:
170.99 zł
 Kup
Parametr AC
Średnica [mm] 13,25
Długość [mm] 415
średnica zewnętrzna [mm] 134
nr EAN 4013872379354
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy