Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » zawieszenie i amortyzacja Dacia LOGAN MCV (KS_) » sprężyny zawieszenia Dacia LOGAN MCV (KS_)

sprężyny zawieszenia do DACIA LOGAN MCV (KS_)

wybierz typ samochodu DACIA LOGAN MCV (KS_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
POLO 94-, IBIZA/CORDOBA 93-
cześć górna
oś tylna
Lokalizacja w aucieOś przednia
Projekt resoraSprężyna zwojowa
Zamiana tylko w parach
Sprawdź numer OE
Średnica drutu [mm]13,2
Długość [mm]343
Liczba zwojów7,0
EAN4050278101455
StanFabrycznie nowy
Długość [mm] 359
średnica zewnętrzna [mm] 139,0
Liczba zwojów 7
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 2,56
Zamiana tylko w parach 
dla numeru OE 191 411 105 T
nr EAN 4054224047354
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,56
Grubość 1 [mm] 12,5
średnica zewnętrzna [mm] 139
Długość [mm] 359
nr EAN 4909500611227
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 1,26
Grubość 1 [mm] 9,5
średnica zewnętrzna [mm] 95
Długość [mm] 337
nr EAN 4909500597583
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4909500624180
cena brutto:
103.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410034063
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy Oś przednia
Sekcja część górna
nr EAN 5714270218526
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410034063
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 5900427370708
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 5900427369849
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 5907558543681
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5902659732859
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]359
Projekt resoraSprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm]139
Strona zabudowy Oś przednia
Zamiana tylko w parach 
Wymagana ilość 2
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 4040074042564
Strona zabudowy Oś tylna
Zamiana tylko w parach 
Wymagana ilość 2
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 4040074042304
Długość [mm] 357
Ciężar [kg] 2,900
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 79
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 138
Liczba zwojów 7
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 16,7
Wysokość opakowania [cm] 16,8
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 12,7
nr EAN 5412096210273
cena brutto:
142.00 zł
 Kup
Parametr AC
Długość [mm] 353
średnica zewnętrzna [mm] 138
Średnica [mm] 12,5
nr EAN 4013872378807
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Materiał blacha stalowa
Ilość na oś 2
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Strona zabudowy góra
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy