Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » zawieszenie i amortyzacja Dacia LOGAN pick-up (US_) » sprężyny zawieszenia Dacia LOGAN pick-up (US_)

sprężyny zawieszenia do DACIA LOGAN pick-up (US_)

wybierz typ samochodu DACIA LOGAN pick-up (US_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 35,0
Średnica wewnętrzna [mm] 43,0
średnica zewnętrzna [mm] 109,5
Materiał Guma
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,150
nr EAN 4027816301851
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Strona zabudowyna dole
Ciężar [kg]0,036
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowyna dole
Ciężar [kg]0,029
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr AC
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,48
Grubość 1 [mm] 13,5
średnica zewnętrzna [mm] 146
Długość [mm] 320
nr EAN 4909500716366
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,600
Grubość 1 [mm] 15
średnica zewnętrzna [mm] 138
Długość [mm] 280
nr EAN 4549762024047
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4025006
nr EAN 5901159272049
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410120292
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410128830
Strona zabudowyOś przednia
Długość [mm]320
Projekt resoraSprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm]146
Średnica drutu [mm]13,5
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowygóra
Grubość [mm]35
Średnica wewnętrzna [mm]43
średnica zewnętrzna [mm]109
Wysokość [mm] 20
Strona zabudowy Oś przednia
Masa [g] 115
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 14,5
średnica zewnętrzna [mm] 78,5
nr EAN 8034054435671
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy góra
Ilość na oś 2
nr EAN 5902275796556
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy