Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » sprężyny zawieszenia Audi A8 D2 (4D2, 4D8)

sprężyny zawieszenia do AUDI A8 D2 (4D2, 4D8)

wybierz typ samochodu AUDI A8 D2 (4D2, 4D8):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 4025258724795
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4025258782900
Zestaw sprężyn Pro-Kit 4 sztuki AUDI A8 (D2)
z certyfikatem TUV
dla pojazdów bez systemu poziomującego
Obciążenie osi przedniej do [kg] : 1255
Obciążenie osi tylnej do [kg] : 1230
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4909500914960
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 4909500915127
Strona zabudowy Oś przednia
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410101727
Strona zabudowy Oś tylna
Podwozie dla pojazdów bez zawieszenia sportowego
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410101796
Masa [g] 333
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5901655194319
cena brutto:
64.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy na dole
Wymagana ilość 2
Średnica wewnętrzna [mm] 48,5
Masa [g] 412
nr EAN 4058787154290
Masa [g] 334
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 8033989137704
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Parametr E
średnica zewnętrzna [mm] 136
Długość [mm] 370
Średnica [mm] 14,6
nr EAN 4013872694273
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy