dla numeru OE | A 212 324 05 04 | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258829315 |
dla numeru OE | A 212 324 13 04 | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258829322 |
dla numeru OE | A 212 324 02 04 | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258829346 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 4025258829452 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 4025258829483 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | E | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4260646550918 |
Jednostka | komplet |
Rodzaj rejestracji | Z certyfikatem TUV |
Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1270 |
Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1275 |
Zawieszenie | Dla pojazdów bez zawieszenia AMG |
Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
EAN | 4050278002462 |
Numer katalogowy | 10250210222 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 393 |
Średnica zewnętrzna [mm] | 155 |
Liczba zwojów | 5,25 |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 2,37 |
EAN | 4054224787014 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 8052553374932 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 8052553421551 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | E | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4909500946404 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4909500947784 |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Parametr | AA |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Ciężar [kg] | 2,99 |
Grubość 1 [mm] | 14,2 |
Średnica zewnętrzna [mm] | 101,6 |
Długość [mm] | 340 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410120827 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410122418 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410120827 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410122418 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410154891 |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Średnica [mm] | 14,5 |
Długość [mm] | 332 |
Średnica zewnętrzna [mm] | 102 |
EAN | 5901655249415 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 17 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5902659788696 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 5 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5902659788702 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | AA | |
Długość [mm] | 319 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 102 | |
Średnica [mm] | 14,75 | |
nr EAN | 5903766331362 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 5 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4040074085172 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 17 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4040074103593 |
Ciężar [kg] | 2,350 | |
Długość opakowania [cm] | 55,7 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,9 | |
Wysokość opakowania [cm] | 18 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
nr EAN | 5412096561054 |
Ciężar [kg] | 3,010 | |
Długość opakowania [cm] | 41,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,8 | |
Wysokość opakowania [cm] | 17 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 14,7 | |
nr EAN | 5412096561283 |
Parametr | CC-SL | |
Długość [mm] | 440 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 165 | |
Średnica [mm] | 12,75 | |
nr EAN | 4013872899647 |
Parametr | CC-SL | |
Długość [mm] | 443 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 164 | |
Średnica [mm] | 12,5 | |
nr EAN | 4013872899654 |
Parametr | CC-SL | |
Długość [mm] | 422 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 155 | |
Średnica [mm] | 12,25 | |
nr EAN | 4013872899692 |
Parametr | CC-SL | |
Długość [mm] | 425 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 160 | |
Średnica [mm] | 12,5 | |
nr EAN | 4013872899708 |
Parametr | AA | |
Długość [mm] | 332 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 102 | |
Średnica [mm] | 14,5 | |
nr EAN | 4013872900206 |
Parametr | AA | |
Długość [mm] | 319 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 102 | |
Średnica [mm] | 14,75 | |
nr EAN | 4013872900213 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024