Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258743482 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Długość [mm] | 357 | |
Parametr | AC | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
średnica zewnętrzna [mm] | 153 | |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym | |
Grubość 1 [mm] | 12,5 | |
nr EAN | 4260471910734 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Długość [mm] | 370 | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
średnica zewnętrzna [mm] | 108 | |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym | |
Grubość 1 [mm] | 11 | |
nr EAN | 4260471911168 |
Długość [mm] | 362 | |
Szerokość [mm] | 156,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 158,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 13,0 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 2,40 | |
Zamiana tylko w parach | ||
dla numeru OE | 1 335 387 | |
nr EAN | 4027816395614 |
Długość [mm] | 357 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 153,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 12,5 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 2,17 | |
dla numeru OE | 1 335 386 | |
Zamiana tylko w parach | ||
nr EAN | 4027816397243 |
Długość [mm] | 370 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 108,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 11,0 | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Ciężar [kg] | 1,73 | |
Zamiana tylko w parach | ||
nr EAN | 4027816397250 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica [mm] | 12,4 | |
Długość 1 [mm] | 356 | |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 156 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 1,73 | |
Grubość 1 [mm] | 11 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 108 | |
Długość [mm] | 370 | |
nr EAN | 4909500715468 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym | |
Parametr | AC | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 2,17 | |
Grubość 1 [mm] | 12,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 153 | |
Długość [mm] | 357 | |
nr EAN | 4909500718308 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410097914 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410098522 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Numer seryjny | 4022028 | |
nr EAN | 5901159224512 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Numer seryjny | K4032046 | |
nr EAN | 5901159271844 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wersja wzmocniona | ||
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410089742 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410098522 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410097914 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 5900427367562 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 5900427367593 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074040874 |
Długość [mm] | 354 | |
Ciężar [kg] | 2,400 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 82 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 131 | |
Liczba zwojów | 5,3 | |
Długość opakowania [cm] | 40,6 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 | |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 12,8 | |
nr EAN | 5412096273926 |
Długość [mm] | 375 | |
Ciężar [kg] | 2,500 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
średnica zewnętrzna [mm] | 109 | |
Długość opakowania [cm] | 43 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15 | |
Wysokość opakowania [cm] | 15 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 11,00 | |
nr EAN | 5412096533594 |
Długość [mm] | 357 | |
Ciężar [kg] | 2,380 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
średnica zewnętrzna [mm] | 156 | |
Długość opakowania [cm] | 43 | |
Szerokość opakowania [cm] | 18 | |
Wysokość opakowania [cm] | 18 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 12,50 | |
nr EAN | 5412096533617 |
Parametr | AC | |
średnica zewnętrzna [mm] | 158 | |
Długość [mm] | 374 | |
Średnica [mm] | 12,75 | |
nr EAN | 4013872693214 |
Parametr | AA | |
Średnica [mm] | 11,05 | |
Długość [mm] | 370 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 108 | |
nr EAN | 4013872697045 |
Parametr | AC | |
Długość [mm] | 356 | |
Średnica [mm] | 12,4 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 156 | |
nr EAN | 4013872693221 |
Strona zabudowy: | Oś przednia |
Projekt resora: | Sprężyna śrubowa |
Strona zabudowy: | Oś tylna |
Długość [mm]: | 378 |
Projekt resora: | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm]: | 108,5 |
Podwozie: | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
Średnica drutu [mm]: | 11,6 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023
Smarowanie układu hamulcowego
07-02-2023
Kody wyposażenia w grupie VW
21-09-2022
Rodzaje wycieraczek Valeo
17-02-2022
Jak dobrać żarówki ksenonowe?
30-11-2021
Kody regionów Subaru
23-12-2020
Schaeffler przejmuje Ruville
15-12-2020
Kompresor klimatyzacji, rodzaje i zasada działania.
17-09-2020