Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Lancia » zawieszenie i amortyzacja Lancia YPSILON (312_) » sprężyny zawieszenia Lancia YPSILON (312_)

sprężyny zawieszenia do LANCIA YPSILON (312_)

wybierz typ samochodu LANCIA YPSILON (312_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna [mm] 12,42
średnica zewnętrzna [mm] 68,65
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,062
nr EAN 4054224073070
Jednostkaszt.
Lokalizacja w aucieOś tylna
Projekt resoraSprężyna zwojowa
Ciężar [kg]1,19
Grubość 1 [mm]10,2
Średnica zewnętrzna [mm]109
Długość [mm]320
Lokalizacja w auciez tyłu
StanFabrycznie nowy
Jednostkaszt.
Lokalizacja w aucieOś przednia
ParametrE
Projekt resoraSprężyna zwojowa
Ciężar [kg]1,75
Grubość 1 [mm]11,5
Średnica zewnętrzna [mm]139
Długość [mm]371
Lokalizacja w auciez przodu
StanFabrycznie nowy
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410153023
Strona zabudowy Oś przednia
Masa [g] 71
nr EAN 8033989065953
cena brutto:
139.00 zł
 Kup
Średnica [mm]11,5
Długość [mm]368
Projekt resoraSprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
średnica zewnętrzna [mm]136
alternatywnie
Oznaczenie koloruzielony
Oznaczenie kolorużółty (2x)
Oznakowanie barwne - kolor 1niebieski
Oznakowanie barwne - kolor 2żółty (2x)
cena brutto:
122.00 zł
 Kup
Średnica [mm]10,5
Długość [mm]319
Projekt resoraSprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
średnica zewnętrzna [mm]110
alternatywnie
Oznaczenie koloruliliowy
Oznaczenie koloruzielony
Oznakowanie barwne - kolor 1niebieski
Oznakowanie barwne - kolor 2zielony
Średnica wewnętrzna [mm] 12,42
średnica zewnętrzna [mm] 68,70
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 0,062
nr EAN 4054228073076
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy