Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 395 |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
Grubość 1 [mm] | 11,5 |
nr EAN | 4260603175116 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 292 |
Parametr | AC |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 120 |
Grubość 1 [mm] | 10,5 |
nr EAN | 4260646550307 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 11,5 |
Długość [mm] | 400 |
Liczba zwojów | 5,8 |
EAN | 4050278079334 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Średnica wewnętrzna [mm] | 12,42 |
średnica zewnętrzna [mm] | 68,65 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 0,062 |
nr EAN | 4054224073070 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 336 |
średnica zewnętrzna [mm] | 144 |
Grubość [mm] | 11,75 |
nr EAN | 8052553357478 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 286 |
średnica zewnętrzna [mm] | 121 |
Grubość [mm] | 10,5 |
nr EAN | 8052553428901 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | AC |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 1,22 |
Grubość 1 [mm] | 10,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 120 |
Długość [mm] | 292 |
nr EAN | 4909500807668 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 1,77 |
Grubość 1 [mm] | 11,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
Długość [mm] | 395 |
nr EAN | 4909500809563 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Parametr | AC |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 1,23 |
Grubość 1 [mm] | 10,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 121 |
Długość [mm] | 286 |
nr EAN | 4909500855584 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 1,66 |
Grubość 1 [mm] | 11,8 |
średnica zewnętrzna [mm] | 144 |
Długość [mm] | 336 |
nr EAN | 4909500856208 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410102694 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410115083 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410116738 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Numer seryjny | K4023053 |
nr EAN | 5901159271615 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410115083 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 5900427366329 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 5900427366336 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 336 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 144 |
Średnica drutu [mm] | 11,8 |
Długość [mm] | 386 |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
Średnica drutu [mm] | 11,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Zamiana tylko w parach | |
Wymagana ilość | 2 |
Materiał | Stal sprężynowa |
nr EAN | 4040074105221 |
Długość [mm] | 399 |
Ciężar [kg] | 2,000 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 130 |
Długość opakowania [cm] | 43 |
Szerokość opakowania [cm] | 15 |
Wysokość opakowania [cm] | 15 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 11,50 |
nr EAN | 5412096533716 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Masa [g] | 71 |
nr EAN | 8033989065953 |
Parametr | CC-SL |
Długość [mm] | 349 |
średnica zewnętrzna [mm] | 140 |
Średnica [mm] | 11,5 |
nr EAN | 4013872783243 |
Parametr | CC-SL |
Długość [mm] | 386 |
średnica zewnętrzna [mm] | 141 |
Średnica [mm] | 11,5 |
nr EAN | 4013872783267 |
Średnica wewnętrzna [mm] | 12,42 |
średnica zewnętrzna [mm] | 68,70 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 0,062 |
nr EAN | 4054228073076 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025