Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258797041 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Długość [mm] | 292 | |
Parametr | E | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
średnica zewnętrzna [mm] | 162 | |
Grubość 1 [mm] | 17,3 | |
nr EAN | 4260603177837 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 17,0 |
Długość [mm] | 288 |
Liczba zwojów | 7,9 |
Lokalizacja w aucie | z tyłu |
EAN | 4050278087582 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 18,0 |
Długość [mm] | 278 |
Zamiana tylko w parach | |
Liczba zwojów | 7,9 |
Lokalizacja w aucie | z tyłu |
EAN | 4050278090117 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 296 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 162,0 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 17,5 | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Ciężar [kg] | 5,8 | |
Zamiana tylko w parach | ||
nr EAN | 4027816492320 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Strona zabudowy | góra | |
Ciężar [kg] | 1,73 | |
nr EAN | 4054224030554 |
Szerokość [mm] | 173,0 | |
Wysokość [mm] | 80 | |
Materiał | Guma / metal | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 1,05 | |
nr EAN | 4054224034613 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 0,56 | |
nr EAN | 4054224040676 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
Parametr | E | |
Ciężar [kg] | 5,68 | |
Grubość 1 [mm] | 17,3 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 162 | |
Długość [mm] | 292 | |
nr EAN | 4909500764145 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym | |
Parametr | AC | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 4,36 | |
Grubość 1 [mm] | 17 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 148 | |
Długość [mm] | 353 | |
nr EAN | 4909500593523 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy | |
Parametr | MB | |
Ciężar [kg] | 3,56 | |
Średnica 1 [mm] | 9,8 | |
Średnica 2 [mm] | 15,9 | |
Średnica 3 [mm] | 9,8 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 161,3 | |
Długość [mm] | 311,2 | |
nr EAN | 4909500623121 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410093671 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
nr EAN | 7394410093619 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
Wersja wzmocniona | ||
nr EAN | 7394410093954 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy | |
nr EAN | 7394410132745 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410093671 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
nr EAN | 7394410093619 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
Wersja wzmocniona | ||
nr EAN | 7394410093954 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
nr EAN | 7394410093602 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
Wersja wzmocniona | ||
nr EAN | 7394410093947 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy | |
nr EAN | 7394410132745 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 5900427372627 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
nr EAN | 5901619590843 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | D | |
Długość [mm] | 315 | |
Średnica 3 [mm] | 10 | |
Średnica 1 [mm] | 9,6 | |
Średnica 2 [mm] | 16,85 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 164 | |
nr EAN | 5902659704399 |
Długość [mm] | 286 | |
Ciężar [kg] | 6,060 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
średnica zewnętrzna [mm] | 163 | |
Długość opakowania [cm] | 43 | |
Szerokość opakowania [cm] | 18 | |
Wysokość opakowania [cm] | 18 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 17,00 | |
nr EAN | 5412096533990 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025