Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410093305 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 335 |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 151 |
Grubość 1 [mm] | 13,3 |
nr EAN | 4260603178148 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 358 |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 153 |
Grubość 1 [mm] | 13 |
nr EAN | 4260426622880 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 317,5 |
Średnica 1 [mm] | 9,6 |
Średnica 2 [mm] | 13,3 |
Parametr | MB |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 138,7 |
nr EAN | 4260603175048 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Zawieszenie | Dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 13,5 |
Długość [mm] | 373 |
Liczba zwojów | 5,3 |
EAN | 4050278049450 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 360 |
średnica zewnętrzna [mm] | 149,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 13,0 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 2,4 |
Zamiana tylko w parach | |
dla numeru OE | 13172595 |
nr EAN | 4027816373896 |
Długość [mm] | 256 |
średnica zewnętrzna [mm] | 133,0 |
średnica zewnętrzna [mm] | 13,5 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Ciężar [kg] | 2,22 |
dla numeru OE | 04 24 071 |
Zamiana tylko w parach | |
nr EAN | 4027816393115 |
Długość [mm] | 335 |
średnica zewnętrzna [mm] | 151,0 |
Liczba zwojów | 5,3 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Ciężar [kg] | 2,26 |
Zamiana tylko w parach | |
dla numeru OE | 03 12 360 |
nr EAN | 4054224047163 |
Długość [mm] | 269 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142,0 |
Liczba zwojów | 8,1 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Ciężar [kg] | 2,93 |
dla numeru OE | 04 24 105 |
Zamiana tylko w parach | |
nr EAN | 4054224047170 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Długość [mm] | 269 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
Grubość [mm] | 13,25 |
nr EAN | 8052553441023 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Średnica [mm] | 13,25 |
Długość 1 [mm] | 357 |
Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 146 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 2,25 |
Grubość 1 [mm] | 13 |
średnica zewnętrzna [mm] | 153 |
Długość [mm] | 358 |
nr EAN | 4909500615522 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 2,27 |
Grubość 1 [mm] | 13 |
średnica zewnętrzna [mm] | 154 |
Długość [mm] | 365 |
nr EAN | 4909500615546 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
Parametr | MB |
Ciężar [kg] | 2,81 |
Średnica 1 [mm] | 9,6 |
Średnica 2 [mm] | 13,3 |
Średnica 3 [mm] | 9,6 |
średnica zewnętrzna [mm] | 138,7 |
Długość [mm] | 317,5 |
nr EAN | 4909500623244 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Parametr | E |
Ciężar [kg] | 2,22 |
Grubość 1 [mm] | 13,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 133 |
Długość [mm] | 256 |
nr EAN | 4909500759660 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Parametr | E |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Ciężar [kg] | 2,26 |
Grubość 1 [mm] | 13,3 |
średnica zewnętrzna [mm] | 151 |
Długość [mm] | 335 |
nr EAN | 4909500810026 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Parametr | E |
Ciężar [kg] | 2,93 |
Grubość 1 [mm] | 13,3 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
Długość [mm] | 269 |
nr EAN | 4909500811641 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410093329 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410093305 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem obniżonym |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410101048 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
nr EAN | 7394410090120 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Numer seryjny | K4031604 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410093305 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem obniżonym |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410101048 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
nr EAN | 7394410090120 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem obniżonym |
nr EAN | 7394410101062 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 7394410093329 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
nr EAN | 7394410132561 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem obniżonym |
nr EAN | 5900427372696 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Strona zabudowy | na dole |
Strona zabudowy | góra |
nr EAN | 5900427313675 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 5900427372276 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
średnica zewnętrzna [mm] | 156 |
otwór Ø [mm] | 13 |
Długość [mm] | 352 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
nr EAN | 5907558556667 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
nr EAN | 5902659774736 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Parametr | E |
Ciężar [kg] | 2,93 |
Grubość 1 [mm] | 13,3 |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 |
Długość [mm] | 269 |
nr EAN | 5902659774842 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 365 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
średnica zewnętrzna [mm] | 154 |
Średnica drutu [mm] | 13 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Strona zabudowy | na dole |
Strona zabudowy | Oś tylna |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
Długość [mm] | 281 |
Ciężar [kg] | 2,300 |
Projekt resora | miniblok |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 145 |
Długość opakowania [cm] | 40,6 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 13,4 |
nr EAN | 5412096365546 |
Długość [mm] | 333 |
Ciężar [kg] | 2,400 |
średnica zewnętrzna [mm] | 148 |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 84 |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 97 |
Liczba zwojów | 5,3 |
Długość opakowania [cm] | 41,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 13,0 |
nr EAN | 5412096194924 |
Długość [mm] | 258 |
Ciężar [kg] | 2,650 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 139 |
Długość opakowania [cm] | 43 |
Szerokość opakowania [cm] | 15 |
Wysokość opakowania [cm] | 15 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 13,75 |
nr EAN | 5412096534010 |
Długość [mm] | 267 |
Ciężar [kg] | 3,300 |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
średnica zewnętrzna [mm] | 143 |
Długość opakowania [cm] | 43 |
Szerokość opakowania [cm] | 15 |
Wysokość opakowania [cm] | 15 |
Numer taryfy celnej | 73202089 |
Średnica drutu [mm] | 13,25 |
nr EAN | 5412096537530 |
Parametr | D |
Średnica 1 [mm] | 9,4 |
średnica zewnętrzna [mm] | 138 |
Średnica 2 [mm] | 13,2 |
Długość [mm] | 316 |
Średnica 3 [mm] | 9,4 |
nr EAN | 4013872476404 |
Parametr | CC-SL |
średnica zewnętrzna [mm] | 160 |
Średnica [mm] | 13,25 |
Długość [mm] | 357 |
nr EAN | 4013872477814 |
Parametr | CC-SL |
Długość [mm] | 366 |
średnica zewnętrzna [mm] | 164 |
Średnica [mm] | 13,4 |
nr EAN | 4013872477821 |
Parametr | CC-SL |
średnica zewnętrzna [mm] | 151 |
Długość [mm] | 328 |
Średnica [mm] | 13 |
nr EAN | 4013872785254 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025