Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258684372 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258787905 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Długość [mm] | 312 | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
średnica zewnętrzna [mm] | 101 | |
Grubość 1 [mm] | 13,5 | |
nr EAN | 4260603177974 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
Opcja wyposażenia | For Classic/Elegance |
Zamiana tylko w parach | |
Sprawdź numer OE | |
Średnica drutu [mm] | 14,2 |
Długość [mm] | 387 |
Liczba zwojów | 8,7 |
EAN | 4050278079464 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Długość [mm] | 371 | |
Szerokość [mm] | 108,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 108,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 14,0 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 3,188 | |
Zamiana tylko w parach | ||
dla numeru OE | 210 321 13 04 | |
nr EAN | 4027816394532 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 3,14 | |
Grubość 1 [mm] | 15 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 110,5 | |
Długość [mm] | 345 | |
nr EAN | 4909500576465 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 2,57 | |
Grubość 1 [mm] | 13,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 101 | |
Długość [mm] | 312 | |
nr EAN | 4909500586068 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 3,57 | |
Grubość 1 [mm] | 15 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 | |
Długość [mm] | 371 | |
nr EAN | 4909500569061 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 3,02 | |
Grubość 1 [mm] | 14,3 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 99 | |
Długość [mm] | 348 | |
nr EAN | 4909500585986 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 3,18 | |
Grubość 1 [mm] | 14,3 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 | |
Długość [mm] | 360 | |
nr EAN | 4909500805923 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | AA | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ciężar [kg] | 2,34 | |
Grubość 1 [mm] | 13,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 99 | |
Długość [mm] | 307 | |
nr EAN | 4909500805947 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Opcja wyposażenia | Classic / Elegance | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410097679 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów z regulacją poziomu nadwozia | |
Opcja wyposażenia | Avantgarde | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410033097 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez systemu poziomującego | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410033103 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Numer seryjny | K4021241 | |
nr EAN | 5901159241717 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Opcja wyposażenia | Avantgarde | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410033073 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Opcja wyposażenia | Classic / Elegance | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410097679 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez systemu poziomującego | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410033103 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wersja wzmocniona | ||
Opcja wyposażenia | Avantgarde | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 7394410089827 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez systemu poziomującego | |
Opcja wyposażenia | Classic / Elegance | |
nr EAN | 5900427367920 |
Opcja wyposażenia | For Avantgarde | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 5900427367883 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
otwór Ø [mm] | 14 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 | |
Długość [mm] | 373 | |
Opcja wyposażenia | Classic / Elegance | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5907558525991 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Wysokość [mm] | 21 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5902659788658 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Wysokość [mm] | 17 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5902659788665 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Wysokość [mm] | 13 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
Ilość wypustek | 3 | |
nr EAN | 5902659788672 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 17 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5902659788696 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 5 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 5902659788702 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Parametr | AA | |
Średnica [mm] | 14,1 | |
Długość [mm] | 351 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 | |
nr EAN | 5903766340838 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Sekcja | część górna | |
Panel naprawczy | Panel naprawczy | |
Rodzaj blachy | Obrzeże amortyzatora teleskopowego | |
nr EAN | 5903364356125 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Wysokość [mm] | 17 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4040074103593 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wysokość [mm] | 320 | |
Grubość [mm] | 14,1 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074372005 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wersja wzmocniona | ||
Wysokość [mm] | 390 | |
Grubość [mm] | 14,5 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074283837 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wysokość [mm] | 331 | |
Szerokość [mm] | 102,9 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074463680 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Wysokość [mm] | 21 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa | |
nr EAN | 4040074103579 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wysokość [mm] | 345 | |
Grubość [mm] | 15 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074372012 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wysokość [mm] | 394 | |
Grubość [mm] | 13,7 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074400012 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Zamiana tylko w parach | ||
Wysokość [mm] | 393 | |
Szerokość [mm] | 114,7 | |
Grubość [mm] | 14,7 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Materiał | Stal sprężynowa | |
nr EAN | 4040074400036 |
Długość [mm] | 314 | |
Ciężar [kg] | 2,800 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 98 | |
Długość opakowania [cm] | 40,6 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 | |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 13,3 | |
nr EAN | 5412096278280 |
Długość [mm] | 345 | |
Ciężar [kg] | 3,300 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 82 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 82 | |
Liczba zwojów | 7,8 | |
Długość opakowania [cm] | 40,6 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 | |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 15,0 | |
nr EAN | 5412096294198 |
Długość [mm] | 385 | |
Ciężar [kg] | 3,500 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 109 | |
Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 110 | |
Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 110 | |
Liczba zwojów | 8,8 | |
Długość opakowania [cm] | 40,6 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,7 | |
Wysokość opakowania [cm] | 16,8 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 14,3 | |
nr EAN | 5412096278365 |
Ciężar [kg] | 3,390 | |
Długość opakowania [cm] | 40,6 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,8 | |
Wysokość opakowania [cm] | 16,7 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
nr EAN | 5412096481154 |
Parametr | AA | |
Średnica [mm] | 14 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 | |
Długość [mm] | 373 | |
nr EAN | 4013872378029 |
Parametr | AA | |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 | |
Długość [mm] | 322 | |
Średnica [mm] | 14 | |
nr EAN | 4013872385829 |
Parametr | AA | |
Długość [mm] | 379 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 111 | |
Średnica [mm] | 14,25 | |
nr EAN | 4013872385461 |
Parametr | AA | |
Długość [mm] | 395 | |
Średnica [mm] | 13,75 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 110 | |
nr EAN | 4013872385478 |
Parametr | AA | |
średnica zewnętrzna [mm] | 112 | |
Średnica [mm] | 14,25 | |
Długość [mm] | 395 | |
nr EAN | 4013872385485 |
Parametr | AA | |
średnica zewnętrzna [mm] | 111 | |
Długość [mm] | 350 | |
Średnica [mm] | 14,2 | |
nr EAN | 4013872385720 |
Parametr | AA | |
Długość [mm] | 343 | |
Średnica [mm] | 14,75 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 112 | |
nr EAN | 4013872385737 |
Parametr | AA | |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 | |
Średnica [mm] | 14 | |
Długość [mm] | 330 | |
nr EAN | 4013872385836 |
Parametr | AA | |
Długość [mm] | 393 | |
Średnica [mm] | 14,5 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 111 | |
nr EAN | 4013872385706 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023