
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 4260646551403 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 341 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 161 |
| Grubość 1 [mm] | 12,8 |
| nr EAN | 4260471910925 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 269 |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Grubość 1 [mm] | 13 |
| nr EAN | 4260646551373 |


| Długość [mm] | 347 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 154,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 12,0 |
| Oznaczenie koloru | czerwony |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 1,9 |
| dla numeru OE | 82 00 140 545 |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 4027816374114 |

| Średnica wewnętrzna [mm] | 29,5 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 90,0 |
| Materiał | Guma |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | góra |
| Ciężar [kg] | 0,082 |
| nr EAN | 4054224726259 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| nr EAN | 8052553383248 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Średnica [mm] | 12,95 |
| Długość 1 [mm] | 260 |
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 136 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,9 |
| Grubość 1 [mm] | 12,8 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 161 |
| Długość [mm] | 341 |
| nr EAN | 4909500810286 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 1,76 |
| Grubość 1 [mm] | 13 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
| Długość [mm] | 269 |
| nr EAN | 4909500663509 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 4549762026485 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410098607 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410105558 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410125518 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer seryjny | 4025082 |
| nr EAN | 5901159224017 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer seryjny | K4025075 |
| nr EAN | 5901159233774 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | K4035030 |
| nr EAN | 5901159271516 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410098607 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Wersja wzmocniona | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410112693 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5900427369245 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5901655219081 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |
| Parametr | E |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Grubość 1 [mm] | 13 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
| Długość [mm] | 269 |
| nr EAN | 5901655219111 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 269 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
| Podwozie | dla pojazdów z zawieszeniem standardowym |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 341 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 161 |
| Średnica drutu [mm] | 12,8 |

| Długość [mm] | 351 |
| Ciężar [kg] | 1,920 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 155 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 18 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,00 |
| nr EAN | 5412096533549 |

| Długość [mm] | 350 |
| Ciężar [kg] | 2,020 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 154 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 18 |
| Wysokość opakowania [cm] | 18 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 12,25 |
| nr EAN | 5412096533556 |

| Długość [mm] | 260 |
| Ciężar [kg] | 2,080 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy |
| średnica zewnętrzna [mm] | 135 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 13,00 |
| nr EAN | 5412096533563 |

| Długość [mm] | 360 |
| Ciężar [kg] | 1,82 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 146 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 82 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 88 |
| Gwarancja | 5 lat gwarancji |
| Liczba zwojów | 4,8 |
| Długość opakowania [cm] | 43 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Średnica drutu [mm] | 12 |

| Parametr | CC |
| Długość [mm] | 265 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 136 |
| Średnica [mm] | 13,1 |
| nr EAN | 4013872695560 |

| Parametr | CC-SL |
| Długość [mm] | 358 |
| Średnica [mm] | 12,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 156 |
| nr EAN | 4013872690619 |

| Parametr | CC-SL |
| Średnica [mm] | 12,25 |
| Długość [mm] | 354 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 150 |
| nr EAN | 4013872813537 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025