Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » zawieszenie i amortyzacja Renault LAGUNA III (BT0/1) » sprężyny zawieszenia Renault LAGUNA III (BT0/1)

sprężyny zawieszenia do RENAULT LAGUNA III (BT0/1)

wybierz typ samochodu RENAULT LAGUNA III (BT0/1):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Jednostkaszt.
Lokalizacja w aucieOś przednia
Sprawdź numer OE
Zamiana tylko w parach
Projekt resoraSprężyna zwojowa
Średnica drutu [mm]13,0
Długość [mm]355
Liczba zwojów4,8
Lokalizacja w auciez przodu
EAN4050278094122
StanFabrycznie nowy
Długość [mm] 355
średnica zewnętrzna [mm] 166,0
średnica zewnętrzna [mm] 13,0
Strona zabudowy Oś przednia
Ciężar [kg] 2,25
Zamiana tylko w parach 
nr EAN 4027816469674
Długość [mm] 400
średnica zewnętrzna [mm] 126,0
średnica zewnętrzna [mm] 11,0
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 1,59
Zamiana tylko w parach 
nr EAN 4027816469728
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica [mm] 11
Długość 1 [mm] 400
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 127
Projekt resora Sprężyna śrubowa
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410118909
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410118862
Strona zabudowy Oś tylna
Zamiana tylko w parach 
Wymagana ilość 2
Materiał Stal sprężynowa
nr EAN 4040074110737
cena brutto:
159.00 zł
 Kup
Parametr CC-SL
Długość [mm] 351
średnica zewnętrzna [mm] 160
Średnica [mm] 13,25
nr EAN 4013872944088
cena brutto:
133.00 zł
 Kup
Parametr CC
Długość [mm] 403
średnica zewnętrzna [mm] 128
Średnica [mm] 10,75
nr EAN 4013872943760
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy