
| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| nr EAN | 4025258845759 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| nr EAN | 4251475102300 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| nr EAN | 4251475102317 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| nr EAN | 4251475106568 | 

| Jednostka | komplet | 
| Rodzaj rejestracji | Certyfikat Główny (ABE) | 
| Obciążenie osi przedniej do [kg] | 1200 | 
| Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1253 | 
| Oś | Oś wielowahaczowa | 
| Zawieszenie | Do wszystkich seryjnych systemów amortyzacji | 
| Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego | 
| Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu | 
| EAN | 4050278048859 | 
| Numer katalogowy | 10790120422 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Lokalizacja w aucie | Oś przednia | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Oznaczenie kolorystyczne patrz PDF | |
| Średnica drutu [mm] | 13,0 | 
| Długość [mm] | 330 | 
| Liczba zwojów | 4,8 | 
| EAN | 4050278113243 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Lokalizacja w aucie | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 11,5 | 
| Długość [mm] | 323 | 
| Liczba zwojów | 7 | 
| EAN | 4050278112680 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Lokalizacja w aucie | Oś przednia | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Oznaczenie kolorystyczne patrz PDF | |
| Średnica drutu [mm] | 12,5 | 
| Długość [mm] | 322 | 
| Liczba zwojów | 4,6 | 
| EAN | 4050278112499 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Lokalizacja w aucie | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 13,5 | 
| Długość [mm] | 357 | 
| Liczba zwojów | 8,3 | 
| EAN | 4050278113700 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Lokalizacja w aucie | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 12,8 | 
| Długość [mm] | 356 | 
| Liczba zwojów | 8,5 | 
| EAN | 4050278112901 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Lokalizacja w aucie | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 13,8 | 
| Długość [mm] | 315 | 
| Liczba zwojów | 7,8 | 
| EAN | 4050278113731 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| Parametr | E | 
| nr EAN | 4549762192944 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Parametr | E | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| Ciężar [kg] | 2,29 | 
| Grubość 1 [mm] | 12,5 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 | 
| Długość [mm] | 366 | 
| nr EAN | 4549762262265 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| nr EAN | 7394410139621 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| nr EAN | 7394410148920 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 

| Długość [mm] | 308 | 
| Ciężar [kg] | 1,684 | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 147 | 
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 87 | 
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 97 | 
| Gwarancja | 5 lat gwarancji | 
| Liczba zwojów | 4,6 | 
| Długość opakowania [cm] | 41,2 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 16,8 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 | 
| Średnica drutu [mm] | 12,2 | 
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych 
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów 
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie 
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać? 
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta? 
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych. 
15-04-2025