
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 366 |
| Parametr | AA |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Grubość 1 [mm] | 14 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Długość [mm] | 336 |
| Parametr | AA |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| średnica zewnętrzna [mm] | 99 |
| Grubość 1 [mm] | 14 |
| nr EAN | 4260603178193 |

| Jednostka | szt. |
| Lokalizacja w aucie | Oś tylna |
| Projekt resora | Sprężyna zwojowa |
| Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
| Sprawdź numer OE | |
| Zamiana tylko w parach | |
| Średnica drutu [mm] | 14,0 |
| Długość [mm] | 345 |
| Liczba zwojów | 9,0 |
| Lokalizacja w aucie | z tyłu |
| EAN | 4050278084703 |
| Stan | Fabrycznie nowy |

| Długość [mm] | 350 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 15,0 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Ciężar [kg] | 3,3 |
| Zamiana tylko w parach | |
| dla numeru OE | 202 321 18 04 |
| nr EAN | 4027816373735 |

| Długość [mm] | 336 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 99,0 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 14,0 |
| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Ciężar [kg] | 2,92 |
| Zamiana tylko w parach | |
| nr EAN | 4027816396321 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | AA |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 3,04 |
| Grubość 1 [mm] | 14 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 109 |
| Długość [mm] | 383 |
| nr EAN | 4909500571903 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | AA |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 2,92 |
| Grubość 1 [mm] | 14 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 99 |
| Długość [mm] | 336 |
| nr EAN | 4909500583081 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | AA |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 3,27 |
| Grubość 1 [mm] | 14,3 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 109 |
| Długość [mm] | 384 |
| nr EAN | 4909500571927 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Parametr | AA |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ciężar [kg] | 3,04 |
| Grubość 1 [mm] | 14 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Długość [mm] | 366 |
| nr EAN | 4909500571941 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410014720 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer seryjny | 4021350 |
| nr EAN | 5901159224048 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Numer seryjny | 4031141 |
| nr EAN | 5901159213110 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410014720 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Wyposażenie pojazdu | dla pojazdów bez systemu poziomującego |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410013563 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Wersja wzmocniona | |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 7394410089674 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5900427367869 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Długość [mm] | 385 |
| otwór Ø [mm] | 13,75 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5907558556544 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Wysokość [mm] | 21 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5902659788658 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Wysokość [mm] | 17 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5902659788665 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Wysokość [mm] | 13 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ilość wypustek | 3 |
| nr EAN | 5902659788672 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Wysokość [mm] | 17 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5902659788696 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Wysokość [mm] | 5 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| nr EAN | 5902659788702 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Parametr | AA |
| Średnica [mm] | 14,1 |
| Długość [mm] | 351 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
| nr EAN | 5903766340838 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Wysokość [mm] | 13 |
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa |
| Ilość wypustek | 3 |
| nr EAN | 4040074103555 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wysokość [mm] | 381 |
| Grubość [mm] | 14 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074051504 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wysokość [mm] | 334 |
| Grubość [mm] | 13,3 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074069394 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Zamiana tylko w parach | |
| Wysokość [mm] | 377 |
| Grubość [mm] | 15 |
| Wymagana ilość | 2 |
| Materiał | Stal sprężynowa |
| nr EAN | 4040074469156 |

| Długość [mm] | 390 |
| Ciężar [kg] | 3,500 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 82 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 82 |
| Liczba zwojów | 8,8 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 14,0 |
| nr EAN | 5412096241871 |

| Długość [mm] | 352 |
| Ciężar [kg] | 3,300 |
| Średnica wewnętrzna 1 [mm] | 100 |
| Średnica wewnętrzna 2 [mm] | 100 |
| Liczba zwojów | 9,8 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 |
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 14,1 |
| nr EAN | 5412096241925 |

| Długość [mm] | 110 |
| Ciężar [kg] | 3,700 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Długość opakowania [cm] | 40,6 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,1 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15,2 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 14,8 |
| nr EAN | 5412096467950 |

| Długość [mm] | 319 |
| Ciężar [kg] | 2,600 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 98 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 15,4 |
| Wysokość opakowania [cm] | 15 |
| Numer taryfy celnej | 73202089 |
| Średnica drutu [mm] | 13,7 |
| nr EAN | 5412096438950 |

| Parametr | AA |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Długość [mm] | 385 |
| Średnica [mm] | 13,75 |
| nr EAN | 4013872378005 |

| Parametr | AA |
| Średnica [mm] | 14,3 |
| Długość [mm] | 389 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| nr EAN | 4013872378012 |

| Parametr | AA |
| Średnica [mm] | 14 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| Długość [mm] | 373 |
| nr EAN | 4013872378029 |

| Parametr | AA |
| Długość [mm] | 326 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
| Średnica [mm] | 13,75 |
| nr EAN | 4013872378074 |

| Parametr | AA |
| średnica zewnętrzna [mm] | 111 |
| Średnica [mm] | 14,75 |
| Długość [mm] | 356 |
| nr EAN | 4013872378036 |

| Parametr | AA |
| Długość [mm] | 320 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 99 |
| Średnica [mm] | 13,25 |
| nr EAN | 4013872490875 |

| Parametr | AA |
| średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
| Średnica [mm] | 12,75 |
| Długość [mm] | 305 |
| nr EAN | 4013872490882 |

| Parametr | AA |
| Średnica [mm] | 14,1 |
| Długość [mm] | 351 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
| nr EAN | 4013872378050 |

| Strona zabudowy | Oś tylna |
| Strona zabudowy | góra |
| Ilość na oś | 2 |
| Wysokość [mm] | 9 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025