Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie i amortyzacja Volkswagen POLO IV sedan (9A4, 9A2, 9N2, 9A6) » sprężyny zawieszenia Volkswagen POLO IV sedan (9A4, 9A2, 9N2, 9A6)

sprężyny zawieszenia do VOLKSWAGEN POLO IV sedan (9A4, 9A2, 9N2, 9A6)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN POLO IV sedan (9A4, 9A2, 9N2, 9A6):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
dla numeru OE 33 53 6 767 347
dla numeru OE 33 53 6 767 348
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4025258864521
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 4025258864552
dla numeru OE 31 33 6 767 375
dla numeru OE 31 33 6 772 356
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 4025258870416
dla numeru OE 31 33 6 767 376
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 4025258870430
Jednostkakomplet
Rodzaj rejestracjiZ certyfikatem TUV
Obciążenie osi przedniej do [kg]930
Obciążenie osi tylnej do [kg]1200
Wyposażenie pojazduDla pojazdów bez systemu poziomującego
Lokalizacja w auciez przodu, z tyłu
EAN4050278001717
Numer katalogowy10200141422
StanFabrycznie nowy
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4032550
Ciężar [kg] 1,700
Długość opakowania [cm] 40,6
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
nr EAN 5412096285141
Długość [mm] 345
Ciężar [kg] 2,020
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
średnica zewnętrzna [mm] 148
Długość opakowania [cm] 43
Szerokość opakowania [cm] 15
Wysokość opakowania [cm] 15
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 11,80
nr EAN 5412096734199
cena brutto:
102.00 zł
 Kup
Parametr AC-SL
Długość [mm] 382
Średnica [mm] 11,45
średnica zewnętrzna [mm] 150
nr EAN 4013872694150
cena brutto:
112.00 zł
 Kup
Parametr AC-SL
średnica zewnętrzna [mm] 150
Długość [mm] 369
Średnica [mm] 11,75
nr EAN 4013872694143
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
Parametr AC-SL
Długość [mm] 338
średnica zewnętrzna [mm] 142
Średnica [mm] 11,5
nr EAN 4013872814848
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
Parametr E
Długość [mm] 340
średnica zewnętrzna [mm] 100
Średnica [mm] 14
nr EAN 4013872815081
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy