dla numeru OE | 33 53 6 767 347 | |
dla numeru OE | 33 53 6 767 348 | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258864521 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 4025258864552 |
dla numeru OE | 31 33 6 767 375 | |
dla numeru OE | 31 33 6 772 356 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 4025258870416 |
dla numeru OE | 31 33 6 767 376 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 4025258870430 |
Jednostka | komplet |
Rodzaj rejestracji | Z certyfikatem TUV |
Obciążenie osi przedniej do [kg] | 930 |
Obciążenie osi tylnej do [kg] | 1200 |
Wyposażenie pojazdu | Dla pojazdów bez systemu poziomującego |
Lokalizacja w aucie | z przodu, z tyłu |
EAN | 4050278001717 |
Numer katalogowy | 10200141422 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Numer seryjny | K4032550 |
Ciężar [kg] | 1,700 | |
Długość opakowania [cm] | 40,6 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15,1 | |
Wysokość opakowania [cm] | 15,2 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
nr EAN | 5412096285141 |
Długość [mm] | 345 | |
Ciężar [kg] | 2,020 | |
Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | |
średnica zewnętrzna [mm] | 148 | |
Długość opakowania [cm] | 43 | |
Szerokość opakowania [cm] | 15 | |
Wysokość opakowania [cm] | 15 | |
Numer taryfy celnej | 73202089 | |
Średnica drutu [mm] | 11,80 | |
nr EAN | 5412096734199 |
Parametr | AC-SL | |
Długość [mm] | 382 | |
Średnica [mm] | 11,45 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 150 | |
nr EAN | 4013872694150 |
Parametr | AC-SL | |
średnica zewnętrzna [mm] | 150 | |
Długość [mm] | 369 | |
Średnica [mm] | 11,75 | |
nr EAN | 4013872694143 |
Parametr | AC-SL | |
Długość [mm] | 338 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 142 | |
Średnica [mm] | 11,5 | |
nr EAN | 4013872814848 |
Parametr | E | |
Długość [mm] | 340 | |
średnica zewnętrzna [mm] | 100 | |
Średnica [mm] | 14 | |
nr EAN | 4013872815081 |
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025