średnica zewnętrzna [mm] | 78,5 |
dla średnicy wałka od [mm] | 63,45 |
dla średnicy obudowy od [mm] | 78,5 |
przy średnicy obudowy [mm] | 78,75 |
Wymiar standardowy [STD] | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BB2040 |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BM1069 |
dla średnicy szybu do [mm] | 63,7 |
nr EAN | 5027049553101 |
Numer komponentu | 04-4745 |
Wymiar standardowy [STD] | |
nr EAN | 4044197497966 |
Numer komponentu | 021AL20324000 |
dla średnicy obudowy od [mm] | 78,55 |
przy średnicy obudowy [mm] | 78,8 |
dla grubości ścianki od [mm] | 2,30 |
do grubości ścianki [mm] | 2,35 |
dla średnicy wałka od [mm] | 63,25 |
do średnicy wałka [mm] | 63,5 |
nr EAN | 4009026705087 |
Wymiar gwintu | M 14 |
Skok gwintu [mm] | 1,5 |
Kształt łba śruby / nakrętki | zewnętrzny Torx |
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | |
Wersja śruby/nakrętki | z podkładką mocowaną |
Długość całkowita [mm] | 82 |
Rozmiar klucza | E 18 |
Klasa wytrzymałości | 10.9 |
Wersja śruby/nakrętki | z kołnierzem |
Śruba wału korbowego to jeden z elementów składowych silnika samochodowego. Jej głównym zadaniem jest utrzymanie połączenia między wałem korbowym a blokiem silnika. W ten sposób zapewnia ona płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki oraz korbowody.
Śruba wału korbowego jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne, dlatego jej wytrzymałość jest kluczowa dla prawidłowej pracy silnika. W przypadku awarii tego elementu może dojść do uszkodzenia całego silnika, co wiąże się z koniecznością jego wymiany lub naprawy, co może być kosztowne.
Śruba wału korbowego jest zwykle wykonana z wysokiej jakości stali, która zapewnia jej odpowiednią wytrzymałość na obciążenia. Może być też pokrywana specjalnymi warstwami ochronnymi, takimi jak powłoki galwaniczne lub teflon, które zwiększają jej trwałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu śruby wału korbowego oraz wymienianie jej, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tego elementu co 50 000 - 100 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 100 000 - 150 000 kilometrów.
Podsumowując, śruba wału korbowego jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki i korbowody. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jej stanu i wymienianie.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025