Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) » mechanizm korbowy Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) » wał korbowy Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6) » śruba wału korbowego, podkładka dystansowa Audi A6 C5 Avant (4B5, 4B6)

śruba wału korbowego, podkładka dystansowa do AUDI A6 C5 Avant (4B5, 4B6)

wybierz typ samochodu AUDI A6 C5 Avant (4B5, 4B6):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
dla średnicy wałka od [mm] 70,5
dla średnicy obudowy od [mm] 84,65
przy średnicy obudowy [mm] 84,9
Wymiar standardowy [STD] 
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) BM1017
dla średnicy szybu do [mm] 70,75
Numer komponentu 04-3713
Numer komponentu 04-3714
Wymiar standardowy [STD] 
nr EAN 5010874483477
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 72274600
Wymagana ilość 4
Numer komponentu 72275600
Jednostka ilości para
nr EAN 4028977495885
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
śruba wału korbowego, podkładka dystansowa

Śruba wału korbowego to jeden z elementów składowych silnika samochodowego. Jej głównym zadaniem jest utrzymanie połączenia między wałem korbowym a blokiem silnika. W ten sposób zapewnia ona płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki oraz korbowody.

Śruba wału korbowego jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne, dlatego jej wytrzymałość jest kluczowa dla prawidłowej pracy silnika. W przypadku awarii tego elementu może dojść do uszkodzenia całego silnika, co wiąże się z koniecznością jego wymiany lub naprawy, co może być kosztowne.

Śruba wału korbowego jest zwykle wykonana z wysokiej jakości stali, która zapewnia jej odpowiednią wytrzymałość na obciążenia. Może być też pokrywana specjalnymi warstwami ochronnymi, takimi jak powłoki galwaniczne lub teflon, które zwiększają jej trwałość i odporność na zużycie.

Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu śruby wału korbowego oraz wymienianie jej, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tego elementu co 50 000 - 100 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 100 000 - 150 000 kilometrów.

Podsumowując, śruba wału korbowego jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki i korbowody. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jej stanu i wymienianie.