dla średnicy wałka od [mm] | 63,25 |
dla średnicy obudowy od [mm] | 76,95 |
przy średnicy obudowy [mm] | 77,2 |
Wymiar standardowy [STD] | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BM1060 |
dla średnicy szybu do [mm] | 63,5 |
Długość [mm] | 65 |
Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt zewnętrzny |
Strona zabudowy | od strony czołowej |
Ciężar [kg] | 0,094 |
nr EAN | 4027816172307 |
Numer komponentu | 04-3529 |
Numer komponentu | 04-3530 |
Wymiar standardowy [STD] | |
nr EAN | 5010874483293 |
Numer komponentu | 04-4782 |
Numer komponentu | 04-4783 |
Wymiar standardowy [STD] | |
nr EAN | 4044197516599 |
Wymiar standardowy [STD] | |
Numer komponentu | 74136600 |
Wymagana ilość | 4 |
Numer komponentu | 74137600 |
Jednostka ilości | para |
nr EAN | 4028977042713 |
Numer komponentu | 029AL18820000 |
Numer komponentu | 029AL18821000 |
dla średnicy obudowy od [mm] | 76,71 |
przy średnicy obudowy [mm] | 76,96 |
dla grubości ścianki od [mm] | 1,920 |
do grubości ścianki [mm] | 1,970 |
dla średnicy wałka od [mm] | 63,76 |
do średnicy wałka [mm] | 64,01 |
nr EAN | 4009026526989 |
Śruba wału korbowego to jeden z elementów składowych silnika samochodowego. Jej głównym zadaniem jest utrzymanie połączenia między wałem korbowym a blokiem silnika. W ten sposób zapewnia ona płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki oraz korbowody.
Śruba wału korbowego jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne, dlatego jej wytrzymałość jest kluczowa dla prawidłowej pracy silnika. W przypadku awarii tego elementu może dojść do uszkodzenia całego silnika, co wiąże się z koniecznością jego wymiany lub naprawy, co może być kosztowne.
Śruba wału korbowego jest zwykle wykonana z wysokiej jakości stali, która zapewnia jej odpowiednią wytrzymałość na obciążenia. Może być też pokrywana specjalnymi warstwami ochronnymi, takimi jak powłoki galwaniczne lub teflon, które zwiększają jej trwałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu śruby wału korbowego oraz wymienianie jej, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tego elementu co 50 000 - 100 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 100 000 - 150 000 kilometrów.
Podsumowując, śruba wału korbowego jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki i korbowody. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jej stanu i wymienianie.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025