Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » silnik Ford TAUNUS 17M II coupe (P3) » mechanizm korbowy Ford TAUNUS 17M II coupe (P3) » wał korbowy Ford TAUNUS 17M II coupe (P3) » śruba wału korbowego, podkładka dystansowa Ford TAUNUS 17M II coupe (P3)

śruba wału korbowego, podkładka dystansowa do FORD TAUNUS 17M II coupe (P3)

wybierz typ samochodu FORD TAUNUS 17M II coupe (P3):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Numer komponentu 2786BF
Wymiar standardowy [STD] 
nr EAN 4044197429516
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 36058600
Wymagana ilość 2
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4028977865534
cena brutto:
76.00 zł
 Kup
Długość [mm] 98
Gwint zewn. [mm] M14x1,5
Długość śruby pod główką [mm] 85
dla numeru OE 1139286
nr EAN 3660872449689
Wyświetlanie od 1 do 3 (z 3 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
śruba wału korbowego, podkładka dystansowa

Śruba wału korbowego to jeden z elementów składowych silnika samochodowego. Jej głównym zadaniem jest utrzymanie połączenia między wałem korbowym a blokiem silnika. W ten sposób zapewnia ona płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki oraz korbowody.

Śruba wału korbowego jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne, dlatego jej wytrzymałość jest kluczowa dla prawidłowej pracy silnika. W przypadku awarii tego elementu może dojść do uszkodzenia całego silnika, co wiąże się z koniecznością jego wymiany lub naprawy, co może być kosztowne.

Śruba wału korbowego jest zwykle wykonana z wysokiej jakości stali, która zapewnia jej odpowiednią wytrzymałość na obciążenia. Może być też pokrywana specjalnymi warstwami ochronnymi, takimi jak powłoki galwaniczne lub teflon, które zwiększają jej trwałość i odporność na zużycie.

Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu śruby wału korbowego oraz wymienianie jej, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tego elementu co 50 000 - 100 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 100 000 - 150 000 kilometrów.

Podsumowując, śruba wału korbowego jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki i korbowody. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jej stanu i wymienianie.