Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën C5 III Break (RW_) » mechanizm korbowy Citroën C5 III Break (RW_) » wał korbowy Citroën C5 III Break (RW_) » śruba wału korbowego, podkładka dystansowa Citroën C5 III Break (RW_)

śruba wału korbowego, podkładka dystansowa do CITROËN C5 III Break (RW_)

wybierz typ samochodu CITROËN C5 III Break (RW_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
średnica zewnętrzna [mm] 83,05
dla średnicy wałka od [mm] 67,05
dla średnicy obudowy od [mm] 83,05
przy średnicy obudowy [mm] 83,3
Wymiar standardowy [STD] 
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) BB2069
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) BM1038
dla średnicy szybu do [mm] 67,3
nr EAN 5027049553163
Grubość [mm] 9,8
Średnica wewnętrzna [mm] 30,0
średnica zewnętrzna [mm] 100,0
Ciężar [kg] 0,1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816360704
Numer komponentu 66721BF
Podwymiar [mm] 0,10
nr EAN 4044197430079
Numer komponentu 66721BF
Wymiar standardowy [STD] 
nr EAN 4044197430086
Wymiar standardowy [STD] 
Numer komponentu 71619608
Wymagana ilość 4
Numer komponentu 71620608
Jednostka ilości para
nr EAN 4028977056673
Numer komponentu 039AL19961000
dla średnicy obudowy od [mm] 83,05
przy średnicy obudowy [mm] 83,3
dla grubości ścianki od [mm] 2,330
dla średnicy wałka od [mm] 67,05
do średnicy wałka [mm] 67,3
nr EAN 4009026541005
Strona zabudowyod strony czołowej
Długość [mm]110
Gwint zewn. [mm]M18 x 1,5
Kształt łba śruby / nakrętkiSześciokąt zewnętrzny
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
śruba wału korbowego, podkładka dystansowa

Śruba wału korbowego to jeden z elementów składowych silnika samochodowego. Jej głównym zadaniem jest utrzymanie połączenia między wałem korbowym a blokiem silnika. W ten sposób zapewnia ona płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki oraz korbowody.

Śruba wału korbowego jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne, dlatego jej wytrzymałość jest kluczowa dla prawidłowej pracy silnika. W przypadku awarii tego elementu może dojść do uszkodzenia całego silnika, co wiąże się z koniecznością jego wymiany lub naprawy, co może być kosztowne.

Śruba wału korbowego jest zwykle wykonana z wysokiej jakości stali, która zapewnia jej odpowiednią wytrzymałość na obciążenia. Może być też pokrywana specjalnymi warstwami ochronnymi, takimi jak powłoki galwaniczne lub teflon, które zwiększają jej trwałość i odporność na zużycie.

Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu śruby wału korbowego oraz wymienianie jej, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tego elementu co 50 000 - 100 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 100 000 - 150 000 kilometrów.

Podsumowując, śruba wału korbowego jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki i korbowody. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jej stanu i wymienianie.