średnica zewnętrzna [mm] | 73,5 | |
dla średnicy wałka od [mm] | 53 | |
dla średnicy obudowy od [mm] | 73,7 | |
przy średnicy obudowy [mm] | 73,95 | |
Wymiar standardowy [STD] | ||
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BB2062 | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BM1045 | |
dla średnicy szybu do [mm] | 53,25 | |
nr EAN | 5027049553088 |
średnica zewnętrzna [mm] | 48,0 | |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 | |
Rozmiar klucza | 18 | |
Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt zewnętrzny | |
Długość śruby pod główką [mm] | 49 | |
Ciężar [kg] | 0,178 | |
Wersja śruby/nakrętki | podkładka zabezpieczającą | |
nr EAN | 4027816272595 |
Długość [mm] | 79,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Jakość/Klasa | 11.9 | |
Rozmiar klucza | 18 | |
Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt zewnętrzny | |
Powierzchnia | Płytki pokryte cynkiem | |
Długość śruby pod główką [mm] | 56 | |
Strona zabudowy | od strony czołowej | |
Ciężar [kg] | 0,250 | |
Wersja śruby/nakrętki | z podkładką okrągłą | |
nr EAN | 4027816301530 |
Numer komponentu | 04-4048 | |
Wymiar standardowy [STD] | ||
nr EAN | 4044197564569 |
Wymiar standardowy [STD] | ||
Numer komponentu | 72772600 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Jednostka ilości | para | |
nr EAN | 4028977602252 |
Numer komponentu | 021AL21965000 | |
dla średnicy obudowy od [mm] | 73,750 | |
przy średnicy obudowy [mm] | 73,950 | |
dla grubości ścianki od [mm] | 2,790 | |
do grubości ścianki [mm] | 2,840 | |
dla średnicy wałka od [mm] | 53,500 | |
do średnicy wałka [mm] | 53,750 | |
nr EAN | 4057635174268 |
Długość [mm] | 79,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M14x1,5 | |
Długość śruby pod główką [mm] | 55 | |
dla numeru OE | 8200367922 | |
nr EAN | 3660872447975 |
Wymiar gwintu | M 14 | |
Skok gwintu [mm] | 1,5 | |
Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt zewnętrzny | |
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | ||
Długość całkowita [mm] | 79 | |
Wersja śruby/nakrętki | z podkładką mocowaną | |
Wersja śruby/nakrętki | z kołnierzem |
Śruba wału korbowego to jeden z elementów składowych silnika samochodowego. Jej głównym zadaniem jest utrzymanie połączenia między wałem korbowym a blokiem silnika. W ten sposób zapewnia ona płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki oraz korbowody.
Śruba wału korbowego jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne, dlatego jej wytrzymałość jest kluczowa dla prawidłowej pracy silnika. W przypadku awarii tego elementu może dojść do uszkodzenia całego silnika, co wiąże się z koniecznością jego wymiany lub naprawy, co może być kosztowne.
Śruba wału korbowego jest zwykle wykonana z wysokiej jakości stali, która zapewnia jej odpowiednią wytrzymałość na obciążenia. Może być też pokrywana specjalnymi warstwami ochronnymi, takimi jak powłoki galwaniczne lub teflon, które zwiększają jej trwałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu śruby wału korbowego oraz wymienianie jej, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tego elementu co 50 000 - 100 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 100 000 - 150 000 kilometrów.
Podsumowując, śruba wału korbowego jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki i korbowody. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jej stanu i wymienianie.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025