średnica zewnętrzna [mm] | 73,5 |
dla średnicy wałka od [mm] | 53 |
dla średnicy obudowy od [mm] | 73,7 |
przy średnicy obudowy [mm] | 73,95 |
Wymiar standardowy [STD] | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BB2062 |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BM1045 |
dla średnicy szybu do [mm] | 53,25 |
nr EAN | 5027049553088 |
średnica zewnętrzna [mm] | 48,0 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
Rozmiar klucza | 18 |
Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt zewnętrzny |
Długość śruby pod główką [mm] | 49 |
Ciężar [kg] | 0,178 |
Wersja śruby/nakrętki | podkładka zabezpieczającą |
nr EAN | 4027816272595 |
Długość [mm] | 79,5 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Jakość/Klasa | 11.9 |
Rozmiar klucza | 18 |
Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt zewnętrzny |
Powierzchnia | Płytki pokryte cynkiem |
Długość śruby pod główką [mm] | 56 |
Strona zabudowy | od strony czołowej |
Ciężar [kg] | 0,250 |
Wersja śruby/nakrętki | z podkładką okrągłą |
nr EAN | 4027816301530 |
Numer komponentu | 04-4048 |
Wymiar standardowy [STD] | |
nr EAN | 4044197564569 |
Wymiar standardowy [STD] | |
Numer komponentu | 72772600 |
Wymagana ilość | 2 |
Jednostka ilości | para |
nr EAN | 4028977602252 |
Numer komponentu | 021AL20156000 |
dla średnicy obudowy od [mm] | 73,75 |
przy średnicy obudowy [mm] | 74,0 |
dla grubości ścianki od [mm] | 2,80 |
do grubości ścianki [mm] | 2,85 |
dla średnicy wałka od [mm] | 53,5 |
do średnicy wałka [mm] | 53,75 |
nr EAN | 4009026608906 |
Numer komponentu | 021AL21965000 |
dla średnicy obudowy od [mm] | 73,750 |
przy średnicy obudowy [mm] | 73,950 |
dla grubości ścianki od [mm] | 2,790 |
do grubości ścianki [mm] | 2,840 |
dla średnicy wałka od [mm] | 53,500 |
do średnicy wałka [mm] | 53,750 |
nr EAN | 4057635174268 |
Wymiar gwintu | M 14 |
Skok gwintu [mm] | 1,5 |
Kształt łba śruby / nakrętki | Sześciokąt zewnętrzny |
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | |
Długość całkowita [mm] | 79 |
Wersja śruby/nakrętki | z podkładką mocowaną |
Wersja śruby/nakrętki | z kołnierzem |
Śruba wału korbowego to jeden z elementów składowych silnika samochodowego. Jej głównym zadaniem jest utrzymanie połączenia między wałem korbowym a blokiem silnika. W ten sposób zapewnia ona płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki oraz korbowody.
Śruba wału korbowego jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne, dlatego jej wytrzymałość jest kluczowa dla prawidłowej pracy silnika. W przypadku awarii tego elementu może dojść do uszkodzenia całego silnika, co wiąże się z koniecznością jego wymiany lub naprawy, co może być kosztowne.
Śruba wału korbowego jest zwykle wykonana z wysokiej jakości stali, która zapewnia jej odpowiednią wytrzymałość na obciążenia. Może być też pokrywana specjalnymi warstwami ochronnymi, takimi jak powłoki galwaniczne lub teflon, które zwiększają jej trwałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu śruby wału korbowego oraz wymienianie jej, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tego elementu co 50 000 - 100 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 100 000 - 150 000 kilometrów.
Podsumowując, śruba wału korbowego jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki i korbowody. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jej stanu i wymienianie.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025