
| średnica zewnętrzna [mm] | 72,95 |
| dla średnicy wałka od [mm] | 59,5 |
| dla średnicy obudowy od [mm] | 72,95 |
| przy średnicy obudowy [mm] | 73,2 |
| Wymiar standardowy [STD] | |
| dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BB2056 |
| dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BB2063 |
| dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BM1034 |
| dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | BM1035 |
| dla średnicy szybu do [mm] | 59,75 |
| nr EAN | 5027049563346 |

| Numer komponentu | 04-3527 |
| Numer komponentu | 04-3528 |
| Wymiar standardowy [STD] | |
| nr EAN | 5010874483286 |

| Wymiar standardowy [STD] | |
| Numer komponentu | 73897600 |
| Wymagana ilość | 4 |
| Numer komponentu | 73898600 |
| Jednostka ilości | para |
| nr EAN | 4028977042324 |

| Nadwymiar [mm] | 0,20 |
| Numer komponentu | 73897620 |
| Wymagana ilość | 4 |
| Numer komponentu | 73898620 |
| Jednostka ilości | para |
| nr EAN | 4028977042355 |

| Numer komponentu | 029AL18669000 |
| dla średnicy obudowy od [mm] | 72,92 |
| przy średnicy obudowy [mm] | 73,2 |
| dla grubości ścianki od [mm] | 1,93 |
| do grubości ścianki [mm] | 1,97 |
| dla średnicy wałka od [mm] | 59,5 |
| do średnicy wałka [mm] | 59,75 |
| nr EAN | 4009026583081 |

| Nadwymiar [mm] | 0,25 |
| Numer komponentu | 029AL18669025 |
| dla średnicy obudowy od [mm] | 72,92 |
| przy średnicy obudowy [mm] | 73,2 |
| dla grubości ścianki od [mm] | 2,18 |
| do grubości ścianki [mm] | 2,22 |
| dla średnicy wałka od [mm] | 59,5 |
| do średnicy wałka [mm] | 59,75 |
| nr EAN | 4009026527023 |

| Numer komponentu | 029AL20557000 |
| dla średnicy obudowy od [mm] | 72,950 |
| przy średnicy obudowy [mm] | 73,200 |
| dla grubości ścianki od [mm] | 1,925 |
| do grubości ścianki [mm] | 1,975 |
| dla średnicy wałka od [mm] | 59,000 |
| do średnicy wałka [mm] | 59,750 |
| nr EAN | 4009026934593 |

| Kształt łba śruby / nakrętki | Dwunastokąt |
| Wersja śruby/nakrętki | z kołnierzem |
| Wymiar gwintu | M 16 |
| Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu | |
| Długość całkowita [mm] | 66 |
| Skok gwintu [mm] | 1,5 |
| Klasa wytrzymałości | 10.9 |
| Wersja śruby/nakrętki | Śruba rozporowa |
| Długość śruby pod główką [mm] | 54 |

Śruba wału korbowego to jeden z elementów składowych silnika samochodowego. Jej głównym zadaniem jest utrzymanie połączenia między wałem korbowym a blokiem silnika. W ten sposób zapewnia ona płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki oraz korbowody.
Śruba wału korbowego jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne, dlatego jej wytrzymałość jest kluczowa dla prawidłowej pracy silnika. W przypadku awarii tego elementu może dojść do uszkodzenia całego silnika, co wiąże się z koniecznością jego wymiany lub naprawy, co może być kosztowne.
Śruba wału korbowego jest zwykle wykonana z wysokiej jakości stali, która zapewnia jej odpowiednią wytrzymałość na obciążenia. Może być też pokrywana specjalnymi warstwami ochronnymi, takimi jak powłoki galwaniczne lub teflon, które zwiększają jej trwałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu śruby wału korbowego oraz wymienianie jej, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tego elementu co 50 000 - 100 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 100 000 - 150 000 kilometrów.
Podsumowując, śruba wału korbowego jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za płynne i równomierne przenoszenie siły z wału korbowego na poszczególne tłoki i korbowody. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jej stanu i wymienianie.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025