Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ zapłonowy Citroën EVASION nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (22, U6) » sterownik, czujniki Citroën EVASION nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (22, U6)

sterownik, czujniki do CITROËN EVASION nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (22, U6)

wybierz typ samochodu CITROËN EVASION nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (22, U6):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Specyfikacja << 4,6 Sec.
Specyfikacja >> 180 Sec.
Liczba cylindrów 4
Napięcie [V] 12
Konstrukcja świec żarowych zdolny do nagrzewania wtórnego
nr EAN 4014427021308
Gwintowana złączka M14 x 1,25
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379027149
Gwintowana złączka M14 x 1,25
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379030712
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510041154
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510095997
Numer pozycji od 06778
Napięcie robocze [V] 12
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079320818
Wyposażenie pojazdu do pojazdów bez OBD
Napięcie robocze [V] 12
Gwarancja 5 lata gwarancji
nr EAN 4044079320887
Napięcie znamionowe [V] 12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łącznikiem
nr EAN 8436034411901
cena brutto:
144.00 zł
 Kup
Napięcie znamionowe [V] 12
Czas wstępnego żarzenia [s] 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łącznikiem
nr EAN 8436034412687
cena brutto:
12.00 zł
 Kup
Wymiar gwintu M14x1,25
Rozmiar klucza 19
nr EAN 5907558580778
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Ilość biegunów 2
Oznaczenie koloru brązowy
Ciężar [kg] 0,03813
nr EAN 4046001433832
Ilość biegunów 2
Ciężar [kg] 0,03294
nr EAN 4046001370038
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.