Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Piaggio » układ zapłonowy Piaggio APE (MP) VESPACAR » sterownik, czujniki Piaggio APE (MP) VESPACAR

sterownik, czujniki do PIAGGIO APE (MP) VESPACAR

wybierz typ samochodu PIAGGIO APE (MP) VESPACAR :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Gwintowana złączka M12 x 1,5
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379027101
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
Odpowiada części oryginalnej w kolorze szary
nr EAN 8012510064955
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510041307
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Kolor obudowy zielony
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Wymiar gwintu M12x1,5
Ciężar [kg] 0,03177
nr EAN 4046001370120
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.