Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Pontiac » układ zapłonowy Pontiac » sterownik, czujniki Pontiac

sterownik, czujniki do PONTIAC

wybierz model samochodu PONTIAC:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
17.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Gwintowana złączka M14 x 1,5
nr EAN 8053379026852
cena brutto:
12.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Gwintowana złączka M14 x 1,5
nr EAN 8053379029013
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Gwintowana złączka M14 x 1,5
Ilość połączeń 3
Temperatura zamknięcia [°c] 100
nr EAN 8053379027286
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Gwintowana złączka M14 x 1,5
Ilość połączeń 4
nr EAN 8053379029020
cena brutto:
26.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Wymiar gwintu M14x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510040928
cena brutto:
47.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Wymiar gwintu M14x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510041413
cena brutto:
47.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Wymiar gwintu M14x1,5
Rozmiar klucza 22
nr EAN 8012510056578
cena brutto:
27.99 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Rozmiar klucza 19
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Kolor czarny
Ilość biegunów 1
nr EAN 4040074016688
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Punkt włączania [°C] -40
Punkt włączania [°C] 150
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Rozmiar klucza 22
Kolor czarny
Ilość biegunów 4
nr EAN 4040074331040
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.