Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » układ zapłonowy Volkswagen AMAROK (2HA, 2HB, S1B, S6B, S7A, S7B) » świeca zapłonowa Volkswagen AMAROK (2HA, 2HB, S1B, S6B, S7A, S7B)

świeca zapłonowa do VOLKSWAGEN AMAROK (2HA, 2HB, S1B, S6B, S7A, S7B)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN AMAROK (2HA, 2HB, S1B, S6B, S7A, S7B) :
świeca zapłonowa

Świece zapłonowe samochodowe

 

Występuje w silnikach benzynowych a jej zadaniem jest zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej sprężonej w komorzez spalania. Sprężenie mieszanki następuje przez ruch tłoka przy suwie sprężania. Ilość energii iskry przeskakującej między elektrodami świecy musi być wystarczająco duża do wywołania zapłonu sprężonej mieszanki. Do prawidłowgo zapłonu istotna jest odpowiednia charakterystyka cieplna świecy zapłonowej. Prawiłowo dobrana świeca powinna pracować w temperaturze pomiędzy 500° C a 850° C. Wzrost temperatury świecy powyżej 850° C może prowadzić do niekontrolowanych zapłonów mieszanki. Zbyt niska temperatura pracy świecy może z drugiej strony prowadzić do  nie wypalania sie osadzających na świecy zanieczyszczeń w procesie samooczyszczania i w ten sposób do zmostkowania oraz utracie możliwości generowania iskry zapłonowej.

Czy warto stosować specjalne świece go gazu ?brudna świeca zapłonowa
Warunki pracy świecy w silniku zasilanym gazem LPG są nieco inne niż w przypadku zasilania etyliną. Różnice to około 30% większa rezystancja mieszanki, czyli trudniejsze wytworzenie iskry oraz wyższa temperatura spalania mieszanki gazowo-powietrznej. Świece dedykowane do instalacji gazowej mają więc nieco inne parametry, projektowane głównie do zapłonu paliwa gazowego a w drugiej kolejności do pracy z benzyną.

Czy trzeba czyścić świece zapłonowe ?
Zabrudzenie świecy zapłonowej jest przejawem złej pracy układu zapłonowego albo układu zasilania lub też złego doboru świecy zapłonowej. Zabrudzenie izolatora albo elektrod może wywoływać przebicia na masę albo utrudnione powstawanie iskry. Także po usunięciu przyczyn powstawania zanieczyszczenia świecy zapłonowej należy ją starannie oczyścić. Równie istotne co czystość świecy jest odpowiedni odstęp elektrod. Jego wielkość podawana jest przez producenta świecy.

budowa świecy zapłonowej

Jaka jest konstrukcja świecy zapłonowej?



Świeca zapłonowa składa się z następujących elementów:
1. Nakrętka umożiwiająca mocowanie przewodu wysokiego napięcia.
2. Izolator ceramiczny zapewnia izolację, wysoką odporność występujące skoki temeperatur. Jest także wytrzymały mechanicznie.
3. Kołek kontaktowy przewozący wysokie napięcie.
4. Korpus świecy, który zapewnia możliwość odprowadzenia ciepła ze świecy i jej zamontowanie w głowicy.
5. Szklanohermetyk zapewnia wysoką szczelność połączenia kołka kontaktowego elektrody środkowej i izolatora oraz bardzo dobre odprowadzenie ciepła przy zachowaniu dobrej przewodności elektrycznej.
6. Uszczelka zewnętrzna w przypadku świec świecach z uszczelnieniem płaskim.
7. Uszczelka wewnętrzna zapewnia szczelność pomiędzy korpusem oraz izolatorem, dodatkowo odprowadza ciepło.
8. Elektroda środkowa posiadająca rdzeń miedziany, pozawala na szybkie odprowadzenie ciepła nie dopuszczając do powstania samozapłonów.
9. Elektroda boczna z rowkiem w kształcie litery "U" wykonana jest ze stopu Ni-Cr, odpornego na zużycie elektroerozyjne i obciążenia cieplne.

Jak często trzeba wymieniać świece zapłonowe?


Producenci nowoczesnych świec zapłonowych samochodowych niejednokrotnie szacują ich żywotność na 100 000 km. Jedna są to wyjątki i zazwyczaj przebieg smochodu pomiędzy wymianami świec nie powinien przekraczać 30 000 km. Znacznie dluższy okres między wymianami mają świece irydowe, który sięga nawet 120 tysięcy kilometrów.

Sklep z częściami samochodowymi e-autoparts.pl oferuje swoim Klientom bogaty wybór świec zaplonowych do dużej ilości modeli i typów aut. Nasze świece pochodzą od renomowanych producentów. W sprzedaży mamy świece zapłonowe firmy Bosch, NGK, Champion, Denso. Zakupione w e-autoparts.pl świece zapłonowe objęte są dwuletnią gwarancją,