Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » zawieszenie i amortyzacja Dacia 1300 » system poziomowania Dacia 1300

system poziomowania do DACIA 1300

wybierz typ samochodu DACIA 1300:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Rodzaj amortyzatorów Ciśnienie gazu
Typ amortyzatora Amortyzator nie podtrzymujący sprężyny
Sposób mocowania amortyzatora dolne oko
Sposób mocowania amortyzatora górny trzon
parzyste numery artykułów 19-184081
nr EAN 4025258667207
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Rodzaj amortyzatorów Ciśnienie gazu
Typ amortyzatora Amortyzator nie podtrzymujący sprężyny
Sposób mocowania amortyzatora dolne oko
Sposób mocowania amortyzatora górny trzon
parzyste numery artykułów 19-249087
nr EAN 4025258777166
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Rodzaj amortyzatorów Ciśnienie gazu
Typ amortyzatora Amortyzator nie podtrzymujący sprężyny
Sposób mocowania amortyzatora dolne oko
Sposób mocowania amortyzatora górny trzon
parzyste numery artykułów 19-249070
nr EAN 4025258777173
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj amortyzatorów Ciśnienie gazu
Typ amortyzatora amortyzator podtrzymujący sprężynę
Sposób mocowania amortyzatora dolna płyta
Sposób mocowania amortyzatora górny trzon
nr EAN 4025258797751
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj amortyzatorów Ciśnienie gazu
Typ amortyzatora amortyzator podtrzymujący sprężynę
Sposób mocowania amortyzatora dolna płyta
Sposób mocowania amortyzatora górny trzon
nr EAN 4025258791896
Strona zabudowy Oś tylna
Typ amortyzatora Moduł tłumienia
Sposób mocowania amortyzatora górna obejma
Sposób mocowania amortyzatora dolna obejma
Rodzaj amortyzatorów Ciśnienie gazu
Projekt resora Poduszka powietrzna
Rodzaj resorowania dla pojazdów z zawieszeniem pneumatycznym
nr EAN 8050947056730
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj amortyzatorów Ciśnienie gazu
System tłumienia drgań zawieszenia dwururka
Typ amortyzatora Amortyzator teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora górny trzon
Numer artykułu zalecanego dodatku 314 641 0006
Numer artykułu zalecanego dodatku 314 640 0012
nr EAN 4040074032657
Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Rodzaj amortyzatorów Ciśnienie gazu
System tłumienia drgań zawieszenia dwururka
Typ amortyzatora Amortyzator teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora górny trzon
Sposób mocowania amortyzatora dolne oko
Numer artykułu zalecanego dodatku 314 740 0019
parzyste numery artykułów 326 725 0021
nr EAN 4040074032671
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Rodzaj amortyzatorów Ciśnienie gazu
System tłumienia drgań zawieszenia dwururka
Typ amortyzatora Amortyzator teleskopowy
Sposób mocowania amortyzatora górny trzon
Sposób mocowania amortyzatora dolne oko
Numer artykułu zalecanego dodatku 314 740 0019
parzyste numery artykułów 326 725 0020
nr EAN 4040074032688
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
system poziomowania

System poziomowania zawieszenia 


Hydraulika zawieszenia jest elementem, który stanowi połączenie nadwozia pojazdu z jego kołami. Ma to wpływ na płynność i komfort jazdy. Na precyzję prowadzenia samochodu i tym samym bezpieczeństwo na drodze wpływ ma wielkość i rozmieszczenie ładunku. Duży bagaż w bagażniku w starszych autach powoduje, że „osiada” on na tylnych kołach, co przekłada się na problemy z płynną i niczym niezakłóconą jazdą. W nowych modelach stosuje się system poziomowania zawieszenia, który automatycznie ustawia karoserię w poziomie, a nadwozie utrzymuje na stałej wysokości. 

System poziomowania w zawieszenia pneumatycznych i hydropneumatycznych 


System poziomowania zawieszenia jest charakterystyczny dla nowych pojazdów, posiadających zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne. W obu przypadkach głównym celem zmian w konstrukcji samochodów była poprawa ich parametrów trakcyjnych. W zawieszeniu pneumatycznym jest stały prześwit samochodu, dzięki temu łatwiej kierowcy przewidzieć zachowanie pojazdu. Znalazło to swoje zastosowanie szczególnie w autach typu kombi, które miały wcześniej tendencję do osiadania na tylnych kołach. Zastosowany system poziomowania zawieszenia pozwolił wyeliminować ten problem. Co więcej,  okazało się to bardzo przydatne w samochodach terenowych, a obecnie stosuje się też w typowych autach miejskich i popularnych SUV-ach.

Hydraulika zawieszenia – wymiana amortyzatorów 


W tego typu pojazdach jednym z newralgicznych elementów jest amortyzator. Ze względu na duże obciążenie oraz ciężką pracę, jaką muszą wykonać, są narażone na częste awarie. Amortyzator odpowiada za kontakt kół z podłożem w możliwie jak najdłuższym czasie, niezależni od okoliczności. Jego wymiana jest konieczna, jeżeli nadwozie zbyt dynamicznie i wyjątkowo odczuwalnie „buja się”, auto osiada na tylnych kołach, a także podczas hamowania często aktywuje się system ABS.