Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » układ hamulcowy Ford FOCUS II kabriolet » hamulce bębnowe Ford FOCUS II kabriolet » szczęki hamulcowe Ford FOCUS II kabriolet

szczęki hamulcowe do FORD FOCUS II kabriolet

wybierz typ samochodu FORD FOCUS II kabriolet:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ograniczenia producenta TRW
Średnica [mm] 203,2
Szerokość [mm] 38
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427183537
Średnica [mm] 228
Szerokość [mm] 42
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427183636
Oznaczenie kontrolne E190R01440/077
Szerokość [mm] 39
Ciężar [kg] 1,5
Średnica bębna hamulcowego 203
System hamulcowy TRW
Długość opakowania [cm] 22
Szerokość opakowania [cm] 19,4
Wysokość opakowania [cm] 8,4
nr EAN 5016687071108
Jakość 1127F
Oznaczenie kontrolne R90 Homologated
Szerokość [mm] 43
Ciężar [kg] 1,94
Średnica bębna hamulcowego 228,6
System hamulcowy AP LOCKHEED
Długość opakowania [cm] 22,2
Szerokość opakowania [cm] 19,6
Wysokość opakowania [cm] 8,4
nr EAN 4044197401130
Strona zabudowy Oś tylna
Oznaczenie kontrolne ECE R-90
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dźwignią
System hamulcowy Lockheed
Średnica [mm] 228,0
Szerokość [mm] 42,0
Numer seryjny 6022016
nr EAN 5901159204729
Oznaczenie kontrolne ECE R-90
System hamulcowy TRW
Średnica [mm] 203,2
Szerokość [mm] 38,0
Numer seryjny 6022220
nr EAN 5901159192903
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dźwignią hamulca pomocniczego
System hamulcowy TRW
Szerokość [mm] 39
Średnica [mm] 203,2
nr EAN 8032532042328
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
System hamulcowy AP Lockheed
Szerokość [mm] 42,3
Średnica [mm] 228
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dźwignią hamulca pomocniczego
nr EAN 8032532106402
Strona zabudowy Oś tylna
Oznaczenie kontrolne E9-90R-01701/012
Średnica [mm] 203
Szerokość [mm] 38
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dźwignią
System hamulcowy Girling
Ciężar [kg] 1,495
nr EAN 8427975054753
cena brutto:
107.99 zł
 Kup
Ograniczenia producenta TRW
Oznaczenie kontrolne E1 90R 01195/076
Średnica [mm] 203
Szerokość [mm] 38
nr EAN 3322936304364
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
szczęki hamulcowe

Szczęki hamulcowe


Nie tylko układ kierowniczy i opony mają wpływ na komfort oraz bezpieczeństwo. Układ hamulcowy jest niezwykle istotny zarówno podczas podróżowania w mieście, jak i poza obszarem zabudowanym. Zadbaj więc o swoje hamulce i regularnie wymieniaj części eksploatowane w czasie procesu hamowania. Należą do nich m.in. szczęki hamulcowe lub klocki – zastosowanie danego wyposażenia zależy od rodzaju układu.

W tej kategorii znajdują się szczęki hamulca bębnowego. Jest to coraz rzadziej stosowany rodzaj hamulców, lecz w dalszym ciągu na ulicach można spotkać ogromną ilość pojazdów wykorzystujących go do redukcji prędkości. Zadbaj więc o to, by gwarantował on maksymalny poziom satysfakcji i wydajne hamowanie z naszym wyposażeniem. 
 

Budowa hamulca bębnowego i rola szczęk hamulcowych


Konstrukcja zależy od rodzaju hamulców, ponieważ wyróżniamy aż 3 możliwości. Mowa na temat układu Simplex, Duplex i samowzmacniającego. Wymieniając zużyte szczęki hamulcowe, należy dokładnie dopasować je do konkretnego modelu. Rolą szczęk jest wytworzenie odpowiedniego tarcia podczas kontaktu z bębnem hamulcowym, gdy kierowca pojazdu zdecyduje się wcisnąć pedał hamulca. Dociskane są one do bębna za pomocą rozpieracza. Elementem odpowiedzialnym za utrzymanie szczęk hamulcowych podczas braku kontaktu z bębnem jest sprężyna odciągająca, która także dba o powrót szczęk, gdy pedał zostanie zwolniony. 
 

Szczęki hamulcowe – jak zadbać o ich żywotność


Hamulce bębnowe mają to do siebie, że przy odległych trasach i mocnej eksploatacji, potrafią się zagrzać. Efektem takiej sytuacji jest zmniejszenie wydajności układu hamulcowego i możliwość uszkodzenia szczęk hamulcowych. Jeśli zauważycie, że Wasz pojazd przestał błyskawicznie reagować na sygnał chęci redukcji prędkości, warto zrobić postój i sprawdzić nagrzanie koła. Taki stan rzeczy spowodowany jest kontaktem bębna ze szczękami i tarciem, które powstaje przy hamowaniu.

UWAGA! Nie dotykajcie felgi! Wysoka temperatura jest odczuwalna po zbliżeniu dłoni.