Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » układ hamulcowy Peugeot 5008 II (MC_, MJ_, MR_, M4_) » hamulce bębnowe Peugeot 5008 II (MC_, MJ_, MR_, M4_) » szczęki hamulcowe Peugeot 5008 II (MC_, MJ_, MR_, M4_)

szczęki hamulcowe do PEUGEOT 5008 II (MC_, MJ_, MR_, M4_)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 5008 II (MC_, MJ_, MR_, M4_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
OPEL CORSA/ASTRA ZASTOSUJ ZEST. MONT. SFK115,SFK224,SFK283 \OPEL Corsa B 93-00, Corsa C 00- ,Tigra 94-00
oś tylna
Średnica [mm] : 200
Szerokość [mm] : 28
Ciężar [kg] : 1,4
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 1605811
Numer dostawcy: 20-17
Kod GTU: GTU_07
Wyświetlanie od 1 do 1 (z 1 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
szczęki hamulcowe

Szczęki hamulcowe


Nie tylko układ kierowniczy i opony mają wpływ na komfort oraz bezpieczeństwo. Układ hamulcowy jest niezwykle istotny zarówno podczas podróżowania w mieście, jak i poza obszarem zabudowanym. Zadbaj więc o swoje hamulce i regularnie wymieniaj części eksploatowane w czasie procesu hamowania. Należą do nich m.in. szczęki hamulcowe lub klocki – zastosowanie danego wyposażenia zależy od rodzaju układu.

W tej kategorii znajdują się szczęki hamulca bębnowego. Jest to coraz rzadziej stosowany rodzaj hamulców, lecz w dalszym ciągu na ulicach można spotkać ogromną ilość pojazdów wykorzystujących go do redukcji prędkości. Zadbaj więc o to, by gwarantował on maksymalny poziom satysfakcji i wydajne hamowanie z naszym wyposażeniem. 
 

Budowa hamulca bębnowego i rola szczęk hamulcowych


Konstrukcja zależy od rodzaju hamulców, ponieważ wyróżniamy aż 3 możliwości. Mowa na temat układu Simplex, Duplex i samowzmacniającego. Wymieniając zużyte szczęki hamulcowe, należy dokładnie dopasować je do konkretnego modelu. Rolą szczęk jest wytworzenie odpowiedniego tarcia podczas kontaktu z bębnem hamulcowym, gdy kierowca pojazdu zdecyduje się wcisnąć pedał hamulca. Dociskane są one do bębna za pomocą rozpieracza. Elementem odpowiedzialnym za utrzymanie szczęk hamulcowych podczas braku kontaktu z bębnem jest sprężyna odciągająca, która także dba o powrót szczęk, gdy pedał zostanie zwolniony. 
 

Szczęki hamulcowe – jak zadbać o ich żywotność


Hamulce bębnowe mają to do siebie, że przy odległych trasach i mocnej eksploatacji, potrafią się zagrzać. Efektem takiej sytuacji jest zmniejszenie wydajności układu hamulcowego i możliwość uszkodzenia szczęk hamulcowych. Jeśli zauważycie, że Wasz pojazd przestał błyskawicznie reagować na sygnał chęci redukcji prędkości, warto zrobić postój i sprawdzić nagrzanie koła. Taki stan rzeczy spowodowany jest kontaktem bębna ze szczękami i tarciem, które powstaje przy hamowaniu.

UWAGA! Nie dotykajcie felgi! Wysoka temperatura jest odczuwalna po zbliżeniu dłoni.