Ø sworznie [mm] | 26 |
Długość trzpienia [mm] | 60 |
Numer seryjny | 076M14 |
otwór Ø [mm] | 76 |
Wielkość kompresji [mm] | 41,7 |
Długość [mm] | 66 |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 12,8 |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 0,5 |
Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 0,25 |
Średnica wyżłobienia [mm] | 47 |
Wymiar standardowy [STD] | |
nr EAN | 4028977920424 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
Średnica cylindra [mm] | 76 |
Długość [mm] | 66 |
Wielkość kompresji [mm] | 41,8 |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 0,3 |
Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 0,4 |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 13,5 |
Średnica wyżłobienia [mm] | 47 |
Wysokość płomienia [mm] | 9 |
Ø sworznie [mm] | 26 |
Długość trzpienia [mm] | 60 |
Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy |
Numer seryjny | 76 L 157 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z mocowaniem pierścieni tłokowych |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z kanałem chłodzącym |
obrobiony mechanicznie | z wybraniem / wycięciem na dyszę olejową |
Numer komponentu | 1. R2,0 IF CrK |
Numer komponentu | 2. M 2,0 IFU |
Numer komponentu | 3. DSF 2,5 N |
nr EAN | 4057635175906 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
Średnica cylindra [mm] | 76,50 |
Długość [mm] | 66 |
Wielkość kompresji [mm] | 41,8 |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 0,3 |
Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 0,4 |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 13,5 |
Średnica wyżłobienia [mm] | 47 |
Wysokość płomienia [mm] | 9 |
Ø sworznie [mm] | 26 |
Długość trzpienia [mm] | 60 |
Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy |
Numer seryjny | 76 L 157 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z mocowaniem pierścieni tłokowych |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z kanałem chłodzącym |
obrobiony mechanicznie | z wybraniem / wycięciem na dyszę olejową |
Numer komponentu | 1. R2,0 IF CrK |
Numer komponentu | 2. M 2,0 IFU |
Numer komponentu | 3. DSF 2,5 N |
nr EAN | 4057635175920 |
Tłok jest jednym z najważniejszych elementów składowych silnika samochodowego. Jego głównym zadaniem jest przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów, dzięki czemu samochód jest w stanie poruszać się z odpowiednią prędkością.
Tłok składa się z kilku elementów, w tym tłoczyska, które ślizga się w cylindrze, oraz pierścienia tłokowe, które utrzymują odpowiednie ciśnienie w cylindrze podczas pracy silnika. Tłok jest też wyposażony w zawory, które umożliwiają przepływ mieszanki paliwowej i powietrza do cylindra oraz usuwają spaliny z cylindra podczas pracy silnika.
Tłok jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne i termiczne podczas pracy silnika. Dlatego też jest wykonany z wysokiej jakości materiałów, takich jak aluminium lub stopy lekkie, które zapewniają odpowiednią wytrzymałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu tłoków oraz ich ewentualna wymiana, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tłoków co 100 000 - 150 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 150 000 - 200 000 kilometrów.
Podsumowując, tłok jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jego stanu oraz wymienianie, aby zapewnić prawidłową pracę silnika.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025