Ø sworznie [mm] | 30 | |
Długość trzpienia [mm] | 68 | |
Numer komponentu | 66181 | |
Wymagana ilość | 3 | |
Numer komponentu | 66182 | |
Numer komponentu | 66183 | |
Numer seryjny | 085236 | |
otwór Ø [mm] | 85 | |
Wielkość kompresji [mm] | 46,7 | |
Długość [mm] | 74,7 | |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 13,7 | |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 0,45 | |
Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 0,45 | |
Średnica wyżłobienia [mm] | 50,5 | |
Wymiar standardowy [STD] | ||
nr EAN | 4028977868627 |
Ø sworznie [mm] | 30 | |
Długość trzpienia [mm] | 68 | |
Numer komponentu | 66273 | |
Wymagana ilość | 3 | |
Numer komponentu | 66274 | |
Numer komponentu | 66275 | |
Numer seryjny | 085236 | |
otwór Ø [mm] | 85,6 | |
Wielkość kompresji [mm] | 46,7 | |
Długość [mm] | 74,7 | |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 13,7 | |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 0,45 | |
Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 0,45 | |
Średnica wyżłobienia [mm] | 50,5 | |
Nadwymiar [mm] | 0,60 | |
nr EAN | 4028977874000 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi | |
Średnica cylindra [mm] | 85 | |
Długość [mm] | 75 | |
Wielkość kompresji [mm] | 46,7 | |
Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 0,45 | |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 13,7 | |
Średnica wyżłobienia [mm] | 50,5 | |
Wysokość płomienia [mm] | 9 | |
Ø sworznie [mm] | 30 | |
Długość trzpienia [mm] | 68 | |
Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy | |
Numer seryjny | 85 L 176 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z mocowaniem pierścieni tłokowych | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z kanałem chłodzącym | |
obrobiony mechanicznie | z wybraniem / wycięciem na dyszę olejową | |
Numer komponentu | 1. ET 2,0 CrK | |
Numer komponentu | 2. M 2,00 IFU | |
Numer komponentu | 3. DSF 2,00 Cr | |
nr EAN | 4057635175647 |
Tłok jest jednym z najważniejszych elementów składowych silnika samochodowego. Jego głównym zadaniem jest przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów, dzięki czemu samochód jest w stanie poruszać się z odpowiednią prędkością.
Tłok składa się z kilku elementów, w tym tłoczyska, które ślizga się w cylindrze, oraz pierścienia tłokowe, które utrzymują odpowiednie ciśnienie w cylindrze podczas pracy silnika. Tłok jest też wyposażony w zawory, które umożliwiają przepływ mieszanki paliwowej i powietrza do cylindra oraz usuwają spaliny z cylindra podczas pracy silnika.
Tłok jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne i termiczne podczas pracy silnika. Dlatego też jest wykonany z wysokiej jakości materiałów, takich jak aluminium lub stopy lekkie, które zapewniają odpowiednią wytrzymałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu tłoków oraz ich ewentualna wymiana, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tłoków co 100 000 - 150 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 150 000 - 200 000 kilometrów.
Podsumowując, tłok jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jego stanu oraz wymienianie, aby zapewnić prawidłową pracę silnika.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025