
| Opcja wyposażenia | Tapered Con Rod |
| Opcja wyposażenia | Without Oil Cooling |
| Długość [mm] | 53,40 |
| otwór Ø [mm] | 81,51 |
| Ø sworznie [mm] | 19,00 |
| Numer komponentu | PR2 (1.5/1.75/2.0) |
| Wielkość kompresji [mm] | 32,40 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 68,00 |
| Długość trzpienia [mm] | 50,00 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 1,90 |
| Nadwymiar [mm] | 0,50 |
| Luz tłokowy [mm] | 0,06 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
| Wymiar standardowy [STD] | |
| Średnica cylindra [mm] | 81,01 |
| Długość [mm] | 54 |
| Wielkość kompresji [mm] | 32,7 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 1,5 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 70,0 |
| Wysokość płomienia [mm] | 8,3 |
| Ø sworznie [mm] | 20,0 |
| Długość trzpienia [mm] | 59,0 |
| Powierzchnia | pokryty |
| Numer seryjny | 81 P 27 |
| obrobiony mechanicznie | z wybraniem / wycięciem na dyszę olejową |
| Numer komponentu | 1. M 1,5 Mo P |
| Numer komponentu | 2. NM 1,75 |
| Numer komponentu | 3. DSF 2,0 Cr |
| nr EAN | 4009026548332 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
| Średnica cylindra [mm] | 81,26 |
| Długość [mm] | 53 |
| Wielkość kompresji [mm] | 32,4 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 1,5 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 70,0 |
| Wysokość płomienia [mm] | 8,0 |
| Ø sworznie [mm] | 20,0 |
| Długość trzpienia [mm] | 59,0 |
| Powierzchnia | pokryty |
| Numer seryjny | 81 P 27 |
| obrobiony mechanicznie | z wybraniem / wycięciem na dyszę olejową |
| Numer komponentu | 1. M 1,5 Mo P |
| Numer komponentu | 2. NM 1,75 |
| Numer komponentu | 3. DSF 2,0 Cr |
| nr EAN | 4009026548325 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
| Średnica cylindra [mm] | 81,51 |
| Długość [mm] | 53 |
| Wielkość kompresji [mm] | 32,4 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 1,5 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 70,0 |
| Wysokość płomienia [mm] | 8,0 |
| Ø sworznie [mm] | 20,0 |
| Długość trzpienia [mm] | 59,0 |
| Powierzchnia | pokryty |
| Numer seryjny | 81 P 27 |
| obrobiony mechanicznie | z wybraniem / wycięciem na dyszę olejową |
| Numer komponentu | 1. M 1,5 Mo P |
| Numer komponentu | 2. NM 1,75 |
| Numer komponentu | 3. DSF 2,0 Cr |
| nr EAN | 4009026548318 |
Tłok jest jednym z najważniejszych elementów składowych silnika samochodowego. Jego głównym zadaniem jest przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów, dzięki czemu samochód jest w stanie poruszać się z odpowiednią prędkością.
Tłok składa się z kilku elementów, w tym tłoczyska, które ślizga się w cylindrze, oraz pierścienia tłokowe, które utrzymują odpowiednie ciśnienie w cylindrze podczas pracy silnika. Tłok jest też wyposażony w zawory, które umożliwiają przepływ mieszanki paliwowej i powietrza do cylindra oraz usuwają spaliny z cylindra podczas pracy silnika.
Tłok jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne i termiczne podczas pracy silnika. Dlatego też jest wykonany z wysokiej jakości materiałów, takich jak aluminium lub stopy lekkie, które zapewniają odpowiednią wytrzymałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu tłoków oraz ich ewentualna wymiana, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tłoków co 100 000 - 150 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 150 000 - 200 000 kilometrów.
Podsumowując, tłok jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jego stanu oraz wymienianie, aby zapewnić prawidłową pracę silnika.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025