
| Opcja wyposażenia | Coated Skirt |
| Opcja wyposażenia | Without Oil Cooling |
| Długość [mm] | 47,50 |
| otwór Ø [mm] | 77,00 |
| Ø sworznie [mm] | 18,00 |
| Numer komponentu | PR12 (1.2/1.5/2.0) |
| Wielkość kompresji [mm] | 27,50 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 56,60 |
| Długość trzpienia [mm] | 43,00 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 2,00 |
| Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | -5,7 |
| Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | -3,8 |
| Nadwymiar [mm] | 0 |
| Wymiar standardowy [STD] | |
| Luz tłokowy [mm] | 0,05 |

| Opcja wyposażenia | Coated Skirt |
| Opcja wyposażenia | Without Oil Cooling |
| Długość [mm] | 47,50 |
| otwór Ø [mm] | 77,50 |
| Ø sworznie [mm] | 18,00 |
| Numer komponentu | PR12 (1.2/1.5/2.0) |
| Wielkość kompresji [mm] | 27,50 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 56,60 |
| Długość trzpienia [mm] | 43,00 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 2,00 |
| Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | -5,7 |
| Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | -3,8 |
| Nadwymiar [mm] | 0,50 |
| Luz tłokowy [mm] | 0,05 |

| Ø sworznie [mm] | 18 |
| Długość trzpienia [mm] | 43 |
| Numer komponentu | 66040 |
| Wymagana ilość | 3 |
| Numer komponentu | 66478 |
| Numer komponentu | 85525 |
| Numer seryjny | 077114 |
| otwór Ø [mm] | 77 |
| Wielkość kompresji [mm] | 27,5 |
| Długość [mm] | 47,5 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 2 |
| Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 5,7 |
| Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 3,8 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 56,8 |
| Wymiar standardowy [STD] | |
| nr EAN | 4028977903793 |

| Ø sworznie [mm] | 18 |
| Długość trzpienia [mm] | 43 |
| Numer komponentu | 66479 |
| Wymagana ilość | 3 |
| Numer komponentu | 66481 |
| Numer komponentu | 85526 |
| Numer seryjny | 077114 |
| otwór Ø [mm] | 77,25 |
| Wielkość kompresji [mm] | 27,5 |
| Długość [mm] | 47,5 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 2 |
| Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 5,7 |
| Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 3,8 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 56,8 |
| Nadwymiar [mm] | 0,25 |
| nr EAN | 4028977903816 |

| Ø sworznie [mm] | 18 |
| Długość trzpienia [mm] | 43 |
| Numer komponentu | 62188 |
| Wymagana ilość | 3 |
| Numer komponentu | 66480 |
| Numer komponentu | 66482 |
| Numer seryjny | 077114 |
| otwór Ø [mm] | 77,5 |
| Wielkość kompresji [mm] | 27,5 |
| Długość [mm] | 47,5 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 2 |
| Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 5,7 |
| Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 3,8 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 56,8 |
| Nadwymiar [mm] | 0,50 |
| nr EAN | 4028977903830 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
| Średnica cylindra [mm] | 77,0 |
| Długość [mm] | 48 |
| Wielkość kompresji [mm] | 27,5 |
| Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 5,7 |
| Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 3,8 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 2 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 56,6 |
| Wysokość płomienia [mm] | 7,5 |
| Ø sworznie [mm] | 18 |
| Długość trzpienia [mm] | 43 |
| Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy |
| Powierzchnia | pokryty |
| Numer seryjny | 77 L 54 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez kanału chłodzącego |
| Numer komponentu | 1. R1,2 IF Mo P |
| Numer komponentu | 2. NM 1,5 P |
| Numer komponentu | 3. 3S 2 Cr |
| nr EAN | 4009026933312 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
| Średnica cylindra [mm] | 77,25 |
| Długość [mm] | 48 |
| Wielkość kompresji [mm] | 27,5 |
| Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 5,7 |
| Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 3,8 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 2 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 56,6 |
| Wysokość płomienia [mm] | 7,5 |
| Ø sworznie [mm] | 18 |
| Długość trzpienia [mm] | 43 |
| Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy |
| Powierzchnia | pokryty |
| Numer seryjny | 77 L 54 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez kanału chłodzącego |
| Numer komponentu | 1. R1,2 IF Mo P |
| Numer komponentu | 2. NM 1,5 P |
| Numer komponentu | 3. 3S 2 Cr |
| nr EAN | 4009026933329 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi |
| Średnica cylindra [mm] | 77,5 |
| Długość [mm] | 48 |
| Wielkość kompresji [mm] | 27,5 |
| Głębokość gniazda zaworowego 1 [mm] | 5,7 |
| Głębokość gniazda zaworowego 2 [mm] | 3,8 |
| Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 2 |
| Średnica wyżłobienia [mm] | 56,6 |
| Wysokość płomienia [mm] | 7,5 |
| Ø sworznie [mm] | 18 |
| Długość trzpienia [mm] | 43 |
| Rodzaj wykonania korbowodu | Korbowód trapezowy |
| Powierzchnia | pokryty |
| Numer seryjny | 77 L 54 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez kanału chłodzącego |
| Numer komponentu | 1. R1,2 IF Mo P |
| Numer komponentu | 2. NM 1,5 P |
| Numer komponentu | 3. 3S 2 Cr |
| nr EAN | 4009026933336 |
Tłok jest jednym z najważniejszych elementów składowych silnika samochodowego. Jego głównym zadaniem jest przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów, dzięki czemu samochód jest w stanie poruszać się z odpowiednią prędkością.
Tłok składa się z kilku elementów, w tym tłoczyska, które ślizga się w cylindrze, oraz pierścienia tłokowe, które utrzymują odpowiednie ciśnienie w cylindrze podczas pracy silnika. Tłok jest też wyposażony w zawory, które umożliwiają przepływ mieszanki paliwowej i powietrza do cylindra oraz usuwają spaliny z cylindra podczas pracy silnika.
Tłok jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne i termiczne podczas pracy silnika. Dlatego też jest wykonany z wysokiej jakości materiałów, takich jak aluminium lub stopy lekkie, które zapewniają odpowiednią wytrzymałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu tłoków oraz ich ewentualna wymiana, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tłoków co 100 000 - 150 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 150 000 - 200 000 kilometrów.
Podsumowując, tłok jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jego stanu oraz wymienianie, aby zapewnić prawidłową pracę silnika.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025