Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi | |
Wymiar standardowy [STD] | ||
Średnica cylindra [mm] | 81,01 | |
Długość [mm] | 63 | |
Wielkość kompresji [mm] | 32,2 | |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 8,1 | |
Średnica wyżłobienia [mm] | 56,8 | |
Ø sworznie [mm] | 20,0 | |
Długość trzpienia [mm] | 57,0 | |
Numer seryjny | 81 V 54 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez kanału chłodzącego | |
Numer komponentu | 2. NM 1,75 | |
Numer komponentu | 3. 3S 3,0 Cr | |
nr EAN | 4009026578858 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pierścieniami tłokowymi | |
Średnica cylindra [mm] | 81,51 | |
Długość [mm] | 62 | |
Wielkość kompresji [mm] | 31,9 | |
Głębokość wyżłobienia 1 [mm] | 8,1 | |
Średnica wyżłobienia [mm] | 56,8 | |
Ø sworznie [mm] | 20,0 | |
Długość trzpienia [mm] | 57,0 | |
Numer seryjny | 81 V 54 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez kanału chłodzącego | |
Numer komponentu | 2. NM 1,75 | |
Numer komponentu | 3. 3S 3,0 Cr | |
nr EAN | 4009026578841 |
Tłok jest jednym z najważniejszych elementów składowych silnika samochodowego. Jego głównym zadaniem jest przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów, dzięki czemu samochód jest w stanie poruszać się z odpowiednią prędkością.
Tłok składa się z kilku elementów, w tym tłoczyska, które ślizga się w cylindrze, oraz pierścienia tłokowe, które utrzymują odpowiednie ciśnienie w cylindrze podczas pracy silnika. Tłok jest też wyposażony w zawory, które umożliwiają przepływ mieszanki paliwowej i powietrza do cylindra oraz usuwają spaliny z cylindra podczas pracy silnika.
Tłok jest elementem narażonym na duże obciążenia mechaniczne i termiczne podczas pracy silnika. Dlatego też jest wykonany z wysokiej jakości materiałów, takich jak aluminium lub stopy lekkie, które zapewniają odpowiednią wytrzymałość i odporność na zużycie.
Aby zapewnić prawidłową pracę silnika, niezbędne jest regularne sprawdzanie stanu tłoków oraz ich ewentualna wymiana, jeśli zajdzie taka potrzeba. W przypadku samochodów z silnikami benzynowymi zaleca się wymianę tłoków co 100 000 - 150 000 kilometrów, natomiast w przypadku samochodów z silnikami diesel zaleca się wymianę co 150 000 - 200 000 kilometrów.
Podsumowując, tłok jest ważnym elementem składowym silnika samochodowego, odpowiedzialnym za przenoszenie siły z wału korbowego na skrzynię biegów. Niezbędne jest regularne sprawdzanie jego stanu oraz wymienianie, aby zapewnić prawidłową pracę silnika.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025