Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Fiat » paski napędowe Fiat 500 A / B Berlina (500_) » pasek wieloklinowy Fiat 500 A / B Berlina (500_) » tłumik drgań skrętnych Fiat 500 A / B Berlina (500_)

tłumik drgań skrętnych do FIAT 500 A / B Berlina (500_)

wybierz typ samochodu FIAT 500 A / B Berlina (500_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 205
Kolor czarny
Moc siła F [N] 55
Moc siła F [N] 400
Suw [mm] 46
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 8
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 24
Ciężar [kg] 0,232
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816274544
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108547392

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
Długość [mm] 205
Kolor czarny
Moc siła F [N] 55
Moc siła F [N] 400
Suw [mm] 46
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 8
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 24
Ciężar [kg] 0,232
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688274540
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
tłumik drgań skrętnych


Tłumik drgań napędu paska wieloklinowego


Tłumik drgań skrętnych paska wieloklinowego zmniejsza drgania, które powstają podczas pracy napędu paska wieloklinowego. Drgania te niekorzystnie wpływają na żywotność układu napędowego paska wieloklinowego. Tłumik drgań paska wieloklinowego pełni rolę podobną do amortyzatora zawieszenia. Drganie powstające na rolce napinającej tłumione jest przez tlumik drgań skrętnych paska dzięki czemu praca całego podzespołu jest płynniejsza i nie powoduje szybszego zużycia paska wieloklinowego i napinacza paska.
 

Jakie są objawy zużycia tłumika drgań skrętnych paska wieloklinowego


amortyzator drgań skrętnych paska wielorowkowegoTypowym objawem zużycia tłumika drgań paska wieloklinowego jest wpadanie paska w poślizgi podczas pracy, szczególnie przy zmianie prędkości obrotowej wału korbowego. Zużyty tłumik niedostatecznie tłumi albo wcale nie tłumi powstałych drgań skrętnych. Napinacz wpada w wibracje i pasek jest czasowo niedostatecznie napinany, co powoduje wspomniane wcześniej poślizgi. Dodatkowo może być słyszalne grzechotanie w układzie napędowym paska, ale nie jest to reguła. Taki stan rzeczy może powodować szybsze zużycie pozostałych podzespołów układu napinania paska wieloklinowego.


Jak często należy wymieniać tłumik drgań skrętnych paska wieloklinowego


Na pewno powinno się go wymienić przy zauważeniu opisanych wyżej objawów nieprawidłowej pracy oraz przy każdej wymianie pozostałych części napędu paska. Skoro zużyciu uległa rolka napinająca lub pasek wieloklinowy, to na pewno cykl życia tłumika drgań skrętnych paska też zmierza ku końcowi i nie ma co zwlekać z jego wymianą.