Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » paski napędowe Renault 21 sedan (L48_) » pasek wieloklinowy Renault 21 sedan (L48_) » tłumik drgań skrętnych Renault 21 sedan (L48_)

tłumik drgań skrętnych do RENAULT 21 sedan (L48_)

wybierz typ samochodu RENAULT 21 sedan (L48_) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
154.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Długość [mm] 205
Kolor czarny
Moc siła F [N] 55
Moc siła F [N] 400
Suw [mm] 46
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 8
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 24
Ciężar [kg] 0,232
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816274544
cena brutto:
154.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108547392
cena brutto:
156.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2

Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
cena brutto:
251.01 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Siła ciągu [N] 55
Siła nacisku [N] 400
Długość [mm] 205
Suw [mm] 42
nr EAN 4046577092921
cena brutto:
200.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Długość [mm] 205
Kolor czarny
Moc siła F [N] 55
Moc siła F [N] 400
Suw [mm] 46
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 8
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 24
Ciężar [kg] 0,232
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688274540
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
tłumik drgań skrętnych


Tłumik drgań napędu paska wieloklinowego


Tłumik drgań skrętnych paska wieloklinowego zmniejsza drgania, które powstają podczas pracy napędu paska wieloklinowego. Drgania te niekorzystnie wpływają na żywotność układu napędowego paska wieloklinowego. Tłumik drgań paska wieloklinowego pełni rolę podobną do amortyzatora zawieszenia. Drganie powstające na rolce napinającej tłumione jest przez tlumik drgań skrętnych paska dzięki czemu praca całego podzespołu jest płynniejsza i nie powoduje szybszego zużycia paska wieloklinowego i napinacza paska.
 

Jakie są objawy zużycia tłumika drgań skrętnych paska wieloklinowego


amortyzator drgań skrętnych paska wielorowkowegoTypowym objawem zużycia tłumika drgań paska wieloklinowego jest wpadanie paska w poślizgi podczas pracy, szczególnie przy zmianie prędkości obrotowej wału korbowego. Zużyty tłumik niedostatecznie tłumi albo wcale nie tłumi powstałych drgań skrętnych. Napinacz wpada w wibracje i pasek jest czasowo niedostatecznie napinany, co powoduje wspomniane wcześniej poślizgi. Dodatkowo może być słyszalne grzechotanie w układzie napędowym paska, ale nie jest to reguła. Taki stan rzeczy może powodować szybsze zużycie pozostałych podzespołów układu napinania paska wieloklinowego.


Jak często należy wymieniać tłumik drgań skrętnych paska wieloklinowego


Na pewno powinno się go wymienić przy zauważeniu opisanych wyżej objawów nieprawidłowej pracy oraz przy każdej wymianie pozostałych części napędu paska. Skoro zużyciu uległa rolka napinająca lub pasek wieloklinowy, to na pewno cykl życia tłumika drgań skrętnych paska też zmierza ku końcowi i nie ma co zwlekać z jego wymianą.