Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daimler » silnik Daimler DAIMLER XJ (X30_) » uszczelki Daimler DAIMLER XJ (X30_) » uszczelka głowicy Daimler DAIMLER XJ (X30_)

uszczelka głowicy do DAIMLER DAIMLER XJ (X30_)

wybierz typ samochodu DAIMLER DAIMLER XJ (X30_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Strona zabudowy z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia rury wydechowej
nr EAN 8433577032020
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Strona zabudowy z lewej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia rury wydechowej
nr EAN 8433577033737
dla cylindra 1-3
Grubość zabudowy [mm] 1,1
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,39
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,49
Średnica [mm] 84
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 130.110
nr EAN 4041248512913
dla cylindra 1-3
Grubość zabudowy [mm] 1,15
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,49
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,54
Średnica [mm] 84
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 130.110
nr EAN 4041248512579
dla cylindra 1-3
Grubość zabudowy [mm] 1,2
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,54
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,65
Średnica [mm] 84
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 130.110
nr EAN 4041248512593
dla cylindra 4-6
Grubość zabudowy [mm] 1,1
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,39
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,49
Średnica [mm] 84
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 130.110
nr EAN 4041248513125
dla cylindra 4-6
Grubość zabudowy [mm] 1,15
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,49
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,54
Średnica [mm] 84
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 130.110
nr EAN 4041248513149
dla cylindra 4-6
Grubość zabudowy [mm] 1,2
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,54
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,65
Średnica [mm] 84
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 130.110
nr EAN 4041248513163
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4041248603833
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
dla cylindra 1-3
nr EAN 4026634059784
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
dla cylindra 4-6
nr EAN 4026634005903
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,1
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32196-01
dla cylindra 1-3
nr EAN 4026634496480
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,15
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32196-01
dla cylindra 1-3
nr EAN 4026634496497
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32196-01
dla cylindra 1-3
nr EAN 4026634496503
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,1
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32196-01
dla cylindra 4-6
nr EAN 4026634496459
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,15
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32196-01
dla cylindra 4-6
nr EAN 4026634496466
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32196-01
dla cylindra 4-6
nr EAN 4026634496473
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: